۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۴۱
کد خبر: 83222618
T T
۰ نفر

192 واحد صنفی متخلف در فارس تعطیل شد

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۴۱
کد خبر: 83222618
192 واحد صنفی متخلف در فارس تعطیل شد

شیراز-ایرنا- مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: با هدف حفظ سلامت جامعه از ابتدای سال 97 تا كنون، با دستور مقام قضایی 192 واحد صنفی متخلف كه در زمینه تهیه و توزیع مواد غذایی در استان فارس فعالیت دارند، تعطیل شده است.

به گزارش ایرنا سیامك شمس، دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ظرف مدت یاد شده 816 مركز متخلف در فارس به مراجع قضایی معرفی، برای آنها پرونده تشكیل كه در نهایت با دستور مقام قضایی منجر به تعطیلی این تعداد واحد صنفی شده است.
وی بیان داشت: در 11ماه امسال، 9هزار و 861 مورد گزارش مردمی در سامانه تلفنی بهداشت 190به ثبت رسیده كه بر اساس آمارها بیشترین موضوع شكایت شهروندان، رعایت نكردن نكات بهداشتی در تهیه و توزیع مواد غذایی است.
شمس ادامه داد: پیگیری این شكایت ها با جدیت ادامه دارد و با متخلفان و تهدید كنندگان سلامت جامعه، بدون هیچ گذشتی برخورد قاطع انجام می شود.
مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به اینكه حفظ سلامت شهروندان، خط قرمز این نهاد است، گفت: در مدت مورد اشاره، 245هزار و 393مورد بازدید از مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماكن عمومی زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است.
شمس ادامه داد: در حال حاضر كارشناسان بهداشت محیط و تیم های بهداشتی به بهترین تجهیزات روز مجهز هستند و می ‌توانند به راحتی در محل، بسیاری از مواد غذایی را نمونه گیری و آزمایش كنند.
مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشكی شیراز، گفت: تعطیلی یك مركز به دلیل تخلف ‌های بهداشتی، پس از چندین بار بازدید و ارایه اخطار به متصدی مركز انجام می ‌شود، بنابراین تمام فروشندگان مواد غذایی كه ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند، لازم است اخطارهای بهداشتی را جدی بگیرند و برای رفع نقص مشكل ‌های بهداشتی واحد خود تلاش كنند‌.
به گفته شمس، در 11ماه امسال نیز 74 هزار كیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در فارس كشف و معدوم شد.

**بازدید از اماكن تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز تشدید می شود
مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین اظهار داشت: در قالب اجرای طرح سلامت نوروزی كه از یكم اسفند 97 در استان فارس آغاز شده و تا شانزدهم فروردین 98 ادامه دارد، نظارت های بهداشتی بر مراكز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در این استان تشدید می شود.
شمس بیان كرد: در مدت زمان اجرای این طرح، 400 بازرس بهداشت محیط با لباس یكسان و در قالب تیم های 2 و یا چند نفره به صورت كشیك ثابت و سیار، در تمام ایام هفته و روزهای تعطیل فعال هستند.
او گفت: امروزه هر شهروند می تواند با هدف ارتقای سلامت عمومی جامعه به عنوان بازرس افتخاری در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، موضوع را به سامانه نظارتی شكایت های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با شماره تلفن 190اطلاع دهد تا در كمترین زمان ممكن به آن رسیدگی شود.
6113 /6118

سرخط اخبار استان‌ها