۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۴۸
کد خبر: 83222156
T T
۰ نفر
جشن نوروز با حضور 12 سفیر در برج میلاد برگزار می شود

تهران- ایرنا- جشن جهانی نوروز 9 اسفند ماه با حضور 12 سفیر از كشورهای حوزه ثبت جهانی نوروز، در برج میلاد تهران برگزار می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی برج میلاد تهران، علی درویش پور مدیرعامل برج میلاد در این باره اظهارداشت: این برنامه با محوریت اهمیت فرهنگی ثبت جهانی نوروز كه نماد همبستگی منطقه‌ای و نشان دهنده قدرت فرهنگ در ایجاد همدلی بین كشورهاست، در سالن همایش‌های بین‌المللی این برج برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینكه جشن جهانی نوروز با همكاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و كمیسیون ملی یونسكو در ایران و برج میلاد برگزار می شود توضیح داد: این مراسم با حضور سفرای 12 كشور عضو پرونده ثبت جهانی نوروز شامل ایران ،تركیه، آذربایجان، هند، پاكستان، ازبكستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیكستان، افغانستان، تركمنستان و عراق برگزار می شود.
درویش پور گفت: درجشن نوروز سه گروه موسیقی از كشورهای ایران، افغانستان و آذربایجان هنرنمایی می كنند.
وی اضافه كرد: همچنین 12 كشور حوزه ثبت جهانی نوروز، سفره های هفت سین كشورهای خود را در این مجموعه پهن می كنند تا با فرهنگ نوروزی یكدیگر آشنا شوند.
مدیرعامل برج میلاد تهران ادامه داد: سه گروه نوروزخوانی نیز به بازخوانی این آیین سنتی و باستانی خواهند پرداخت.
وی همچنین به اهدای نشان نوروز به دكتر میرشكاری پژوهشگری كه پرونده ثبت جهانی نوروز را گردآوری كرده است اشاره و بیان كرد: در این مراسم قرار است در كنار سفرای كشورهای مختلف از تمبر نوروز نیز رونمایی شود.
درویش پور با بیان اینكه سفره هفت سین ایرانی در لابی مركز همایش های برج میلاد پهن می شود عنوان كرد: نمایشگاه عكس نوروز ملل نیز همزمان با جشن جهانی نوروز در لابی مركز همایش های برج میلاد افتتاح خواهد شد.
تهرام/9353//1348

سرخط اخبار فرهنگ