تازه‌های نشر منبع جدی تولید آثار رسانه ملی با موضوع قهرمانان ملی است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان صداوسیما گفت: پیگیریم که یکی از منابع تولید ما در رسانه ملی، تازه‌های نشر، به‌خصوص داستان‌های قهرمانان ملی باشد.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صداوسیما صبح امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت، با حضوری سه‎ ساعته در مصلای تهران، از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

پیمان جبلی در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به اینکه در فرصت محدود بازدید از نمایشگاه، عموم کتاب‌هایی که دیده است، به‌خصوص برای کار رسانه‌ای خوب و مفید بوده‌اند، گفت: سرعت تولید محتوا در زمینه‌های مختلف چون داستان‌نویسی و به رشته تحریر درآوردن پیشرفت و روایت زندگی قهرمانان، در حوزه نشر بالاست و سرعت تولید آثار در گونه‌های مختلف نمایشی و غیرنمایشی در رسانه ملی، با روند تولیدات دنیای نشر فاصله دارد.

وی افزود: البته این امر از جهتی اتفاق خوبی است و می‌توانیم با دست پر از حیث محتوایی که در قالب کتب گوناگون تولید می‌شود، به موضوعات اولویت‌دار بپردازیم.

رئیس رسانه ملی ضمن ابراز امیدواری برای فراهم کردن زمینه استفاده هرچه بیشتر از کتب مختلف، عنوان کرد: تازه‌های نشر را می‌توان در ظرف ساختارهای مختلفی چون تله فیلم، سیتکام، قالب‌های رادیویی، مستندسازی و... ریخت. همچنین پیگیریم که یکی از منابع تولید ما در رسانه ملی، تازه‌های نشر، به‌خصوص داستان‌های قهرمانان ملی باشد.

جبلی ادامه داد: به‌این‌ترتیب، بخش عمده‌ای از کار تولید که پژوهش است، از پیش انجام شده و برای برنامه‌سازان مفید است که می‌توانند با تکیه به کتب و تألیفات ارزشمند، سرعت تولید را افزایش و هزینه آن را کاهش دهند.
وی در خاتمه با اشاره به پوشش رسانه‌ای نمایشگاه کتاب امسال به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور با به‌کارگیری ظرفیت‌های درخور توجه برنامه‌سازی گفت: درکنار ساعت‌ها پخش زنده و ضبطی از نمایشگاه در قالب ده‌ها برنامه مختلف، برنامه‌هایی نیز تولید شده که در طول سال پخش می‌شوند.

رئیس رسانه ملی در جریان این بازدید ضمن گفت‌وگو با ناشران، در جریان جدیدترین موضوعات و عناوین نشر کشور و ظرفیت‌های این حوزه قرار گرفت.

پیمان جبلی گفت: ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جنبه گردشکری فرهنگی و ادبی بسیار قابل توجه است و در سطح بالایی قرار دارد.

رئیس سازمان صدا و سیما به نسبت میان میزان بازدید مردم از بزرگترین رویداد فرهنگی و ادبی کشور و مقوله گردشگری فرهنگی و ادبی پرداخت و گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکی از مهمترین و جذاب‌ترین حوزه‌های گردشگری فرهنگی است و نمونه‌های شناخته شده این نمایشگاه در دنیا وجود دارد.

وی به ظرفیت‌های قابل توجه حوزه نشر و کتاب اشاره کرد و افزود: بخش بین‌الملل نمایشگاه می‌تواند گسترده‌تر شود و فعالیت ناشران بین‌المللی افزایش یابد و به طور دوجانبه همکاری و شناخت‌ ناشران از آثار و فعالیت‌ها توسعه یابد. همچنین جامعه نشر داخلی بیشتر با جامعه نشر بین‌المللی آشنا شود و آثار جمهوری اسلامی را به آنها معرفی کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما، بیان کرد: به نظرم نمایشگاه کتاب می‌تواند یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری فرهنگی در حوزه ادبی باشد. این رویداد، ظرفیت به مراتب بیشتری از آنچه تا کنون مورد توجه قرار گرفته است، دارد. امسال هم در تعداد و کیفیت حضور ناشران نسبت به دوره قبل ارتقای کمی و کیفی خوبی در نمایشگاه اتفاق افتاده است.

استفاده از ظرفیت‌ پخش همه شبکه‌های صداو سیما در نمایشگاه کتاب

جبلی همچنین در مورد انعکاس اخبار و برنامه‎‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی، گفت: در همه شبکه‌های ملی سیما و شبکه‌های استانی و همچنین در شبکه‌های رادیویی از تمام ظرفیت‌های برنامه‌های زنده و تولیدی برای اخبار و اطلاع‌رسانی درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران استفاده کردیم.

وی ادامه داد: در همین لحظه که ما در حال گفت‌وگو در نمایشگاه هستیم، یک برنامه زنده از یکی از شبکه‌های سیما در حال پخش از استدیوی مستقر در شبستان مصلی است. جدول پخش برنامه‌های زنده در همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را به نحوی برنامه‌ریزی کردیم که ویژه‌برنامه‌های نمایشگاه و اخبار آن پخش کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha