۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷
کد خبر: 83218318
T T
۰ نفر
67 درصد مبتلايان سرطان معده در مرحله پيشرفته مراجعه مي كنند

زنجان - ايرنا - فوق تخصص خون و آنكولوژي بيمارستان ولي عصر (ع) زنجان گفت: متاسفانه 67 درصد مبتلايان به سرطان معده در مراحل پيشرفته تري مراجعه كه اقدامات درماني را با شرايط سخت مواجه مي كند.

دكتر مينوش مقيمي روز جمعه به خبرنگار ايرنا افزود: بيماري سرطان بيش از گذشته افزايش يافته و بر اين اساس بايد روي آن متمركز شده و براي پيشگيري و مقابله با آن اقدامات لازم را انجام داد.
وي اظهار داشت: در بروز بيماري سرطان علل هاي ارثي و محيطي، زمينه اي و كم تحركي دخالت دارند اما فاكتورهاي متعددي نظير ارث و محيط در بروز اين بيماري نيز تاثيرگذار هستند، اما در انواع مختلف سرطان نيز با علل مختلف و متعدد روبرو هستيم كه همين موضوع مبارزه را پيچيده تر مي كند.
رئيس هيات مديره انجمن حمايت از بيماران مبتلا به سرطان (مهرانه) استان زنجان ادامه داد: طبق بررسي ها، 40 تا 50 درصد سرطان ها قابل پيشگيري است و در اين ميان ارائه آموزش هاي از قبيل عدم استعمال سيگار، دخانيات و تغذيه سالم امري مهم و ضروري است.
وي اضافه كرد: هم اكنون روش هاي علمي در بحث مقابله با سرطان و پيشگيري از آن نتيجه بخش بوده و توصيه مي شود از خوددرماني به ويژه در ارتباط با مباحث پيشگيري از سرطان به شكل خودسرانه خودداري كنند.
مقيمي افزود: فعاليت پژوهشي گروه هاي متخصص مي تواند علل اصلي ابتلا به سرطان را شناسايي و در ادامه درمان بيماران عملكرد مناسبي داشته باشند و اين در حالي است تشخيص دير هنگام درمان ها را سخت مي مي كند.
اين فوق تخصص خون و آنكولوژي بيمارستان ولي عصر (ع) ادامه داد: خود مراقبتي (پيشگيري ثانويه) اصل مهم در پيشگيري از سرطان است و شناخت از بدن امري مهم بوده چرا كه مي توان كوچكترين تغيير را شناسايي كرده و به پزشك متخصص مراجعه كرد.
وي خاطر نشان كرد: به عنوان نمونه، در ارتباط با سرطان پستان با خودمراقبتي مي توان در مراحل اوليه، تومور سرطاني را شناسايي و با كمترين هزينه و با درصد خطر بسيار پايين، نسبت به درمان اقدام كرد.
9646/8068

سرخط اخبار استان‌ها