۲ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۳۴
کد خبر: 83218194
T T
۰ نفر
عرضه جوجه يك روزه به مرغداري ها بيش از نرخ مصوب تخلف است

اهواز-ايرنا- رييس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان گفت: واحدهاي توليد و توزيع جوجه قيمت مصوب فروش جوجه يك روزه را رعايت و اعمال كنند در غير اين صورت با اين واحدها برخورد خواهد شد.

اميرحسين نظري پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه قيمت هر قطعه جوجه يك روزه در ستاد تنظيم بازار 24 هزار ريال تعيين شده است بيان كرد: رعايت نكردن قيمت مصوب جوجه يك روزه تخلف است و با گرانفروشان برخورد قاطع خواهد شد.
وي گفت: با توجه به اينكه مرغ جزء كالاهاي اساسي ستاد تنظيم بازار است رعايت نكردن قيمت مصوب جوجه باعث افزايش قيمت مرغ و يا كاهش توليد آن مي شود.
نظري ادامه داد: مرغداران و اتحاديه هاي مربوطه مي توانند در صورت خريد جوجه يك روزه با قيمت بالاتر از نرخ مصوب يا اطلاع از عرضه آن، اسناد و مدارك خود را براي اعمال قانون در مورد متخلفان و استرداد مبلغ اضافه پرداختي، به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه كنند .
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: نظارت بر بازار و روند فروش جوجه يكروزه در دستور كار بازرسان اين سازمان است و درخواست مي شود در صورت مشاهده تخلف و عدم رعايت قيمت مصوب در هنگام فروش مراتب را با سامانه دريافت و رسيدگي به شكايات اين سازمان از طريق شماره تلفن 124 اطلاع دهند تا رسيدگي شود.
900 واحد مرغداري فعال در خوزستان وجود دارد و ميانگين توليد گوشت توسط مرغداري هاي خوزستان در يك ماه، 6هزار و 750 تن است .
در چند ماه اخير قيمت هر كيلو مرغ كشتار روز در خوزستان تا 140 هزار ريال افزايش يافته است.
7158/6068

سرخط اخبار استان‌ها