۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83217789
T T
۰ نفر

اجرای طرح كتابخانه گردی در مهریز آغاز شد

۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83217789
اجرای طرح كتابخانه گردی در مهریز آغاز شد

یزد - ایرنا - معاون فرمانداری مهریز از آغاز اجرای طرح كتابخانه گردی در این شهرستان خبر داد و گفت: انجام این طرح نقش مهمی در ترویج مطالعه كتاب و كتابخوانی دارد و باید با همكاری بخش های مختلف اداری و تشكل ها گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، محمد زارع روز پنجشنبه در جلسه انجمن كتابخانه های عمومی شهرستان افزود: حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در كتابخانه های عمومی و آشنایی آنها از وضعیت این مراكز موجب فرهنگ سازی و توسعه مطالعه است.
وی، ایجاد انگیزه و زمینه سازی برای تشویق مردم به كتابخوانی را از برنامه های مهم كتابخانه ها برشمرد و بیان داشت: تداوم اجرای این طرح ملی و سایر برنامه های متنوع از عوامل ایجاد اشتیاق به مطالعه و دوستی با كتاب و كتابخوانی است.
این مسئول، برنامه ریزی و مشخص كردن فعالیت كتابخانه ها را برای سال آینده مهم دانست و بیان كرد: همانطور كه ارائه گزارش از فعالیت های صورت گرفته در این ارتباط ضروری است، برای آینده كتابخانه ها نیز چشم انداز و اهدافی باید ارائه دهیم.
به گفته زارع، ایام نوروز فرصت مناسبی است كه اداره كتابخانه ها با همكاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در برگزاری نمایشگاه كتاب در ستاد اسكان مسافران نوروزی فعالیت داشته باشند.
معاون فرمانداری مهریز، اصلاح و بهبود فضای سبز كتابخانه ها را مهم دانست و اظهار داشت: از آنجایی كه كتابخانه ها با هدف خدمت رسانی به جامعه ایجاد شد باید علاوه بر رفع نیازهای اطلاعاتی و فرهنگی، شوق برانگیز و شادی آفرین باشد.
زارع همچنین از كار نیك محمدحسن ابویی از هنرمندان منطقه در اهدای كتاب های هنر به كتابخانه عمومی شهید مطهری و برگزاری نشست های آموزشی در راستای راهنمایی هنرجویان قدردانی اشاره كرد.
وی تصریح كرد: تجلیل از خانواده هایی كه در زمینه فعالیت های فرهنگی پیشقدم هستند و در این خصوص به اهدا كتاب و نذر فرهنگی می پردازند و به نوعی وقف نوین را انجام می دهند ، ضروری است.
همچنین رئیس اداره كتابخانه های عمومی مهریز گزارشی در خصوص روند اجرای مصوبات جلسه قبل و برنامه های آینده پرداخت.
سعید قریشی، راهیابی حمیده حایری از كتابداران و قصه گوی كتابخانه عمومی شهید مطهری به دور نهایی جشنواره كشوری قصه گویی نهاد كتابخانه های عمومی، راهیابی كتابخانه حاج علی اكبر محبوبی گردكوه به مرحله نهایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار كتاب، ایجاد بخش كتاب هنری در كتابخانه عمومی شهید مطهری توسط خانواده مرحوم علی ابویی را مهمترین رویدادهای كتابخانه های عمومی سال جاری ذكر كرد.
در ادامه هر یك از اعضا به طرح پیشنهادهای خود در زمینه ارتقای كتابخوانی در سطح شهر به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی و در حوزه طرح كتابخانه گردی مطرح كردند.
ارائه تقویم برنامه های فرهنگی با محور كتاب و كتابخوانی در سال آینده، برنامه ریزی برای تجلیل از خانواده مرحوم علی ابویی واقف كتاب های هنری در كتابخانه عمومی شهید مطهری و اصلاح و بهبود فضای سبز كتابخانه های عمومی مورد تاكید قرار گرفت.
همچنین ایجاد ایستگاه مطالعه در محل ستادهای اسكان مسافران نوروزی، معرفی كتاب های تالیفی نویسندگان مهریز در نشست های كتابخوان مدرسه ای، اطلاع رسانی در راستای حضور مسئولان و فرهیختگان در طرح كتابخانه گردی و تهیه فهرستی از كتاب های تالیفی نویسندگان در راستای معرفی نویسندگان بومی پیشنهاد شد.
مهریز 12 كتابخانه عمومی با 140 هزار نسخه كتاب دارد.
مركز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 كیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها