۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱
کد خبر: 83217564
T T
۰ نفر
هزينه نظارت بر حقابه كشاورزي نبايد از مردم گرفته شود

قزوين - ايرنا - نماينده مردم قزوين،البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي گفت: هزينه هاي نظارت بر حق آبه هاي كشاورزي و كنتورهاي هوشمند نبايد از مردم گرفته شود.

به گزارش ايرنا،سيده حميده زرآبادي روز پنجشنبه در نشست بررسي مسايل و مشكلات تعاوني هاي كشاورزي قزوين كه با حضور استاندار برگزار شد،افزود: اگر قرار است نظارتي بر كنتورهاي هوشمند صورت بگيرد نبايد از جيب مردم براي آن هزينه شود.
وي اضافه كرد: در مورد دريافت هزينه براي حق نظارت و كنتور هاي هوشمند در خيلي استان ها بر اساس قانون پولي دريافت نمي شود درحالي كه در قزوين اينگونه نيست و بايد در اين خصوص شفاف سازي و يكسان سازي شود.
زرآبادي ادامه داد: شركت آب منطقه اي قزوين مدعي است كه تاكنون هيچ حق نظارت آبي از كشاورزان دريافت نشده كه بايد در اين خصوص گزارش كاملي براي بررسي بيشتر تهيه شود.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: كشاورزان معتقدند كه تحويل حجمي آب به شركت هاي بهره بردار تنها در استان قزوين صورت مي گيرد و پرداخت هزينه ها در اين خصوص موجب نارضايتي كشاورزان شده است.
در اين نشست، مشكلات و مسايل تعاوني هاي كشاورزي استان قزوين توسط نمايندگان اين حوزه مطرح و براي آن راهكارهاي لازم پيشنهاد شد.
كمبود اعتبارات آب در حوزه دامداري‌ها،مشكلات خرده مالكي در كشاورزي بويژه باغات،موانع آبياري قطره‌اي و نبود شيوه هاي فني و عملي در حوزه كشت از مهم ترين موضوعات طرح شده در اين نشست بود.
يكي از موضوعات بحث برانگيز در اين نشست پرداخت هزينه حق آبه و حق نظارت بر كنتورهاي هوشمند از طرف كشاورزان و دامداران بود.
9925*3013

سرخط اخبار استان‌ها