۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۳۵
کد خبر: 83208230
T T
۰ نفر

نشاني 112 كودك كلاس اولي خراسان شمالي يافت نشد

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۳۵
کد خبر: 83208230
نشاني 112 كودك كلاس اولي خراسان شمالي يافت نشد

بجنورد- ايرنا- معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: نشاني 112 كودك 6 سال تمام استان كه بر اساس فهرست ثبت احوال بايد در كلاس اول ثبت نام مي كردند، در دست نيست.

عصمت بدخشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با همكاري ثبت احوال استان، اسامي 213 نفر از كودكان 6 سال تمام كه در مدارس استان ثبت نام نشده بودند دريافت شد كه از اين تعداد، 101 نفر شناسايي شدند و 112 نفر هنوز شناسايي نشده اند.
وي با اشاره به علت حضور نيافتن 101 نفر از كودكان شناسايي شده افزود: 34 نفر از اين افراد، كودكان با نيازهاي ويژه هستند كه به آموزش و پرورش استثنايي معرفي شدند و 25 نفر از اين كودكان از استان مهاجرت كرده اند از اين رو از مشمولان جذب در كلاس درس حذف شده اند.
وي با بيان اينكه چهار نفر از اين كودكان به علت بيماري صعب العلاج در مدرسه ثبت نام نكرده اند گفت: هشت نفر هم به علت داشتن والدين و سرپرست بد از حضور در كلاس درس بازمانده اند.
بدخشان خاطرنشان كرد: 2 نفر از كودكان به علت جثه كوچك به درخواست والدين در پيش دبستاني مانده اند تا سال آتي وارد كلاس اول شوند و 14 نفر از اين كودكان هم پس از شناسايي در كلاس هاي درس جذب شدند.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش خراسان شمالي اظهار داشت: شناسايي 112 نفر از كودكان كه باقي مانده، در دست پيگيري است و نام آنان به ثبت احوال استان ارائه مي شود تا با در اختيار قرار گرفتن نشاني بستگان و يا پدربزرگ ها، نسبت به شناسايي و يافتن نشاني آنان اقدام شود.
بر اساس اين گزارش 17 هزار و 867 نفر دانش آموز كلاس اولي بايد در كلاس هاي درس استان حاضر شوند.
165 هزار دانش آموز در بيش از 2 هزار باب آموزشگاه خراسان شمالي مشغول به تحصيل هستند.
7185/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها