۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۰:۲۵
کد خبر: 83207386
T T
۰ نفر
تردید یك مقام اتحادیه اروپا از حضور هانت دركنفرانس ورشو

تهران- ایرنا- الی گرانمایه عضو شورای اروپایی درصفحه شخصی خود اعلام كرد كه حضور وزیر خارجه انگلیس در كنفرانس ورشو هنوز قطعی نشده است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، گرانمایه عضو شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا و معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای اروپایی (The European Council) از ابهام حضور وزیر امور خارجه انگلیس در كنفرانس ورشو خبر داد.
وی در صفحه شخصی خود نوشت: وزیر امور خارجه آلمان در كنفرانس ورشو شركت نخواهد كرد و نیلز انن وزیر امور بین‌الملل این كشور جایگزین او خواهد شد. انتظار می رود كه وزارت امور خارجه فرانسه نیز به جای وزیر، یك مدیر سیاسی را به این اجلاس بفرستد.
نشست ورشو روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در پایتخت لهستان برگزار می شود و مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا كه ماه گذشته برگزاری آن را در قاهره پایتخت مصر اعلام كرد، دیروز تور اروپایی خود را از مجارستان آغاز كرده و پس از آن به جمهوری اسلواكی و لهستان می رود.
پمپئو در ابتدا گفته بود این نشست برای بررسی فعالیت های منطقه ای ایران برگزار می شود اما وقتی با واكنش كشورهای مختلف به ویژه اروپا روبه رو شد، موضوع آن را به مسائل خاورمیانه تغییر داد.
همچنین مایك پنس معاون رئیس جمهوری آمریكا به همراه جرد كوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ در این نشست حضور خواهند داشت.
گزارش رسانه ها حاكی است كه كوشنر در این نشست طرح آمریكا را برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینیان عرضه خواهد كرد، هر چند بعید است جزییات آن را اعلام كند.
برگزاری نشست ورشو با اعتراض ایران روبه رو شده و بعید به نظر می رسد كه از كشورهای مهم اروپایی هیاتی بلندپایه در آن حضور یابد.
روزنامه اماراتی ' نشنال ' روز سه شنبه در مطلبی به نقل از یك دیپلمات ارشد اروپایی در سازمان ملل كه نام آن را ذكر نكرد،نوشت : مقامات سه كشور فرانسه، آلمان و انگلیس مخالف برگزاری نشست ورشو هستند.
روسیه نیز شركت نخواهد داشت و «فدریكا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام كرده كه در این نشست غایب خواهد بود.
در این نشست فقط مقام های برخی شیخ نشین های متحد آمریكا در حاشیه خلیج فارس و در صدر آنها عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حضور می یابند.
شبد**9460**9122

سرخط اخبار جهان