۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۲۳
کد خبر: 83206221
T T
۰ نفر

چهار شركت دانش بنیان در استان مركزی به ثبت رسید

۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۲۳
کد خبر: 83206221
چهار شركت دانش بنیان در استان مركزی به ثبت رسید

اراك - ایرنا - مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی استان مركزی گفت: چهار شركت دانش بنیان در شهرك ها و نواحی صنعتی این استان در زمینه صنایع فلزی و شیمیایی امسال به ثبت رسید.

«مصطفی آمره» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 14 واحد صنعتی مستعد تبدیل به شركت های دانش بنیان در استان مركزی امسال شناسایی شده كه تا كنون مراحل ثبت چهار واحد از آن ها نهایی شده است.
وی ادامه داد: از سال 1394 تاكنون سالانه تعدادی واحد صنعتی مستعد تبدیل شدن به شركت های دانش بنیان در این استان شناسایی می شوند و شركت شهرك های صنعتی استان با همكاری دیگر نهادها ذیربط و استانداری مركزی نسبت مراحل تكمیل فرآیندی و تجهیز این واحدها را برعهده دارند.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی استان مركزی بیان كرد: 80 شركت دانش بنیان صنعتی در استان مركزی به ثبت رسیده و این مهم با جدیت از سوی شركت شهرك های استان مركزی پیگیری می شود.
وی افزود: اعطای تسهیلات ارزان قیمت، واگذاری زمین به قیمت پایین، معافیت های مالیاتی و خدمات رسانی ویژه از مهمترین مزایای تبدیل شدن كارخانه های صنعتی به شركت های دانش بنیان است.
مدیرعامل شركت شهرك های استان مركزی اظهار داشت: شركت شهرك های صنعتی استان مركزی تاكنون هشت خوشه كسب و كار را شناسایی كرده كه فرآیند توسعه در سه خوشه صنعتی انجام و یك طرح توسعه خوشه نیز در دست اجرا است.
آمره افزود: سه خوشه صنایع ریلی اراك، عایق رطوبتی دلیجان و سنگ محلات در استان توسعه یافته و از سال 1393 نیز عملیات توسعه خوشه سازندگان تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی اراك آغاز شده است كه حدود سه سال زمان می برد.
مدیرعامل شركت شهرك های استان مركزی بیان كرد: ایجاد یكهزار و 500 فرصت شغلی امسال در شهرك های صنعتی هدفگداری شده كه تا كنون یكهزار و 45 فرصت شغلی محقق شده است.
آمره ادامه داد: بهره برداری از 100 طرح صنعتی در شهرك ها و نواحی صنعتی استان مركزی امسال در دستور كار است كه تا كنون 64 واحد تولیدی راه اندازی شده است.
وی، افق سرمایه گذاری امسال را در شهرك ها و نواحی صنعتی این استان یكهزار و 550 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: در 10 ماه امسال سه هزار و 810 میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرك ها و نواحی صنعتی استان محقق شده كه نسبت به برنامه هدفگذاری 246 درصد رشد دارد.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی استان مركزی اظهار داشت: 174 قرارداد واگذاری زمین در سطح 77 هكتار از ابتدای امسال بامتقاضیان منعقد شده در صورتی كه برنامه هدفمند امسال 160 قرارداد به میزان 134 هكتار بود و در بخش انعقاد قرارداد 109 درصد نسبت به اهداف مصوب رشد وجود دارد.
35 هزار نیروی انسانی در یك هزار و 700 واحد صنعتی در 32 شهرك و ناحیه صنعتی نقاط مختلف استان فعالیت می كنند.
3017/6013/

سرخط اخبار استان‌ها