۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۴۸
کد خبر: 83200516
T T
۰ نفر

ترامپ: چين سارق فرصت هاي شغلي آمريكايي ها است

۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۴۸
کد خبر: 83200516
ترامپ: چين سارق فرصت هاي شغلي آمريكايي ها است

پكن- ايرنا- دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريكا يك بار ديگر چين را متهم كرد كه با راهبردهاي ناعادلانه تجاري به بزرگترين سارق فرصت هاي شغلي آمريكايي ها تبديل شده است.

به گزارش ايرنا روزنامه اپل هنگ كنگ روز چهارشنبه گزارش كرد ترامپ تاكيد كرده است بايد يك توافق ساختاري و نهادينه قوي با چين حاصل شود كه بر اساس آن از اين اقدامات جلوگيري گردد.
ترامپ كه به سختگيري هاي تعرفه اي عليه چين شهره شده و تهديد كرده است تعرفه بيشتري روي 250 ميليارد دلار از كالاهاي چين در نظر خواهد گرفت گفته است: پكن تجارت ناعادلانه دارد اين روند بايد متوقف شود.
رييس جمهوري آمريكا با اشاره به اينكه چين باعث شده است فرصت هاي شغلي زيادي براي آمريكايي ها از بين برو ، گفت: بايد با يك توافق تجاري ساختاري خوب، مانع سرقت فرصت هاي شغلي شويم بايد از آمريكايي ها دربرابر چين حراست كنيم و اجازه كسري بيشتري تجاري در برابر پكن را ندهيم.
ترامپ با اشاره به اينكه در ماه جاري ميلادي با 'شي جين پينگ' رييس جمهوري خلق چين ديدار و گفت و گو مي كن ، افزود: بايد توافقي انجام دهيم كه قواعد اجرايي الزامي داشته باشد و از تجارت ناعادلانه چيني ها جلوگيري كند.
وي يك بار ديگر از چين انتقاد كرد كه در چند دهه گذشته بيشترين ظلم را در تجارت با آمريكا كرده و فشارهاي فراواني به اين كشور آورده است و حالا وقت آن رسيده است كه اين دوران به پايان برسد و چين پاسخگو شود.
رييس جمهوري آمريكا تاكيد كرد: چين سال ها صنايع آمريكا را هدف قرار داده و حق مالكيت معنوي را دزديده و با سرقت فرصت هاي شغلي مردم آمريكا رفاه را از آنها ربوده است حالا به يك توافق محكم براي پايان دادن به اين اقدامات نياز است و اين را صراحتا به چين اعلام كرده ايم.
چين و آمريكا يك توافق موقتي آتش بس دارند كه اول مارس پايان مي يابد احتمالا ديدار دو رييس جمهوري در حاشيه ديدار سران آمريكا و كره شمالي در پايان ماه جاري ميلادي در ويتنام انجام خواهد شد.
اظهارات شديد اللحن رييس جمهوري آمريكا عليه چين در شرايطي انجام مي شود كه پكن مي گويد: آمريكا و ترامپ بايد ذهنيت جنگ سرد را كنار بگذارند.
چين كه بارها از سياست هاي دونالد ترامپ انتقاد كرده است، تاكيد مي ورزد واشنگتن با باز كردن درهاي صادرات فناوري هاي پيشرفته مي تواند اين كسري تجاري 350 ميليارد دلاري را دربرابر چين برطرف كند.
آساق**231**1904**

سرخط اخبار جهان