۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۰۰
کد خبر: 83196068
T T
۰ نفر
استاندار زنجان: اتحاد و همدلي بزرگترين مصلحت نظام  است

زنجان - ايرنا - استاندار زنجان گفت: در شرايط كنوني كه دشمنان با اتحاد و با اعمال تحريم هاي ظالمانه و فشار اقتصادي مي خواهند موجب ياس و نااميدي مردم و با ايجاد مشكلاتي در كشور مانع پيشرفت و توسعه شوند، حفظ اتحاد و همدلي بزرگترين مصلحت نظام است.

به گزارش ايرنا، فتح الله حقيقي شامگاه يكشنبه، در جمع مردم شهرستان طارم، ضمن گراميداشت دهه فجر، انقلاب اسلامي ايران را متعلق به همه مردم ايران دانست و افزود: در 40 سال عمر با بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، مردم در كنار مسئولان بوده اند و در مقابل توطئه هاي مختلف دشمنان انقلاب مقاومت و ايستادگي كرده اند.
وي اظهار داشت: بنابر اين ضروري است كه همه ما با اتحاد و انسجام از دستاوردهاي انقلا ب محافظت كنيم و معادله تحليل بيگانگان از اوضاع كشور را در حال حاضر نيز برهم بزنيم، همانطوري كه تحليل آنان نسبت به ايران نيز در سال 96 اشتباه بود.
اين مسئول جوانان كشور را به عنوان بازوان نيرومند نظام عنوان و تاكيد كرد: ضروري است خدمات و دستاوردهاي انقلاب براي جوانان ارائه شود تا جوانان با نگاه به گذشته انقلاب و مقايسه دستاوردهاي كنوني با قبل از انقلاب احساس افتخار كنند تا اين موضوع موجب شود آنان به راحتي در آينده كشور گام بردارند و فريب حيله ها و توطئه هاي دشمنان انقلاب را نخورند، چون دشمنان ايران اسلامي تلاش مي كنند كه با ايجاد جو نا آرام در كشور و جلوگيري از پيشرفت موجب ياس و نااميدي در بين جوانان باشند.
حقيقي ضمن اشاره به قدرت نمايي ايران در منطقه خاطرنشان كرد: جوانان و نوجوانان اين مرز و بوم بايد بدانند كه در حال حاضر دشمنان از قدرت جمهوري اسلامي ايران مي ترسند و امروز موقعيت و نقش ايران در معادلات دنيا براي دشمنان انكار ناپذير است.
استاندار زنجان پيشرفت هاي ايران در جهان نسبت به قبل از انقلاب را قابل ملاحظه توصيف كرد و افزود: امروز جمهوري اسلامي ايران با افزايش توليد 30 برابري در صنعت پتروشيمي، افزايش 57 درصد صادرات غير نفتي، دارا بودن 7 درصد منابع جهان به رغم جمعيت يك درصدي، دارا بودن رتبه 7 دنيا در مهار مرگ و مير كودكان، رتبه 9 دنيا در انتشار كتاب در ابعاد مختلف ، جهش علمي 11 برابري در دنيا و رتبه نخست علمي و پژوهشي منطقه به عنوان كشور قدرتمند در جهان و منطقه محسوب مي شود.
وي اضافه كرد: ضريب نفوذ 85 درصدي اينترنت در كشور، دارا بودن رتبه سوم دنيا در برخورداري از ذخاير نفتي و رتبه 2 دنيا در برخورداري از ذخاير گازي، رتبه 17 دنيا در امكانات كشاورزي، رتبه 7 دنيا از نظر اميد به زندگي، پيشرفت درصنعت و رشته پزشكي و استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي در پزشكي، به يكي از كشورهاي قدرتمند منطقه و دنيا تبديل شده است و نيروهاي مسلحي كه تا سال 57 زير دست آمريكا بوده اند و در حال حاضر به بركت انقلاب اسلامي ايران موشك هاي نيروهاي نظامي ايران در فاصله 850 كيلومتري نقطه زني مي كنند و خواب را از چشم دشمنان برده اند.
مقام عالي اجرايي استان ظرفيت و استعدادهاي شهرستان طارم در بخش كشاورزي را بالا توصيف كرد و گفت: در حال حاضر توسعه كشاورزي با توجه به بحران آب به ضرر كشور است و بايد با استفاده از روش هاي نوين و مكانيزه كردن اين بخش مهم از اقتصاد استان به دنبال بهره وري و درآمدزائي بيشتر باشيم و در كنار اين موضوع با نوآوري وافزايش چرخه توليد در صنعت استان از خام فروشي مواد صنعتي و معدني جلوگيري كنيم و با رونق صنعت گردشگري كسب و كارهاي نوين و درآمدزا در استان ايجاد كنيم.
استاندار زنجان اجراي طرح هاي مفيد و موثر را از اولويت هاي استان برشمرد و خاطرنشان كرد: در دهه فجر سال جاري 620 طرح با 1749 ميليارد ريال اعتبار در كل استان اجرا مي شود كه تعدا پروژه ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد كاهش داشته و اين در حالي است كه براي اين تعداد پروژه نسبت به سال قبل 189 درصد رشد اعتبارات داشته ايم كه نشان دهنده آن است كه به جاي كميت پروژه ها بيشتر به كيفيت آن توجه شده است.
وي همچنين زمينه هاي لازم براي فعاليت سرمايه گذاران در استان را مساعد توصيف كرد و گفت: 65 درصد پروژه هاي فوق توسط بخش خصوصي در استان زنجان اجرا مي شود كه جذب سرمايه گذاران در آينده نيز از سياست هاي استانداري خواهد بود.
حقيقي ايستادگي و مقاومت را رمز پيروزي نهايي نظام ايران برشمرد و يادآور شد: همه مردم، احزاب و فعالان اجتماعي بدون مرزبندي هاي جغرافياي و سياسي بايد در كنار هم باشند و حول محور جمهوري اسلامي ايران تلاش كنند و مطمئن باشند كه مسئولان انتقادات سازنده و منصفانه را با جان دل مي پذيرند و طوري نباشد كه بيگانگان از انتقادهاي نابجا و مخرب سوء استفاده كنند.
9886/8068

سرخط اخبار استان‌ها