۲۹ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۰۹
کد خبر: 83176779
T T
۰ نفر
اخبار ورود مواد مخدر به زندان يزد را سايت هاي معاند، ناقص انتشار دادند

يزد - ايرنا - رئيس كل دادگستري استان يزد گفت: برخي از سايت هاي معاند نظام در خارج از كشور، خبر ورود مواد مخدر به زندان را به صورت ناقص و تحريف شده انتشار دادند.

به گزارش شامگاه شنبه روابط عمومي دادگستري يزد، محمدرضا حبيبي افزود: پرونده اين اتفاق مربوط به بيش از يكسال قبل است و تحقيقات اين پرونده اين مقدار زمان برده است.
وي ادامه داد: در انتشار خبر رسانه هاي معاند با تحريف سعي كردند به مخاطبان اينگونه القا كنند كه كاركنان زندان در اين اقدام نقش داشته اند.
اين مسئول خاطر نشان كرد: درحالي كه در متن خبر و در اوراق محتويات پرونده حاكي است كه افرادي خارج از زندان با همدستي بعضي از خانواده هاي متهمان بازداشتي اقدام به اين عمل مجرمانه كردند و هيچ يك از كاركنان زندان در اين اقدام دخيل نبوده اند.
حبيبي تصريح كرد: با اينكه تشكيل پرونده و پيگيري اوليه آن با اعلام مسئولان زندان بوده كه بيانگر نظارت دقيق و صحت عمل مديران زندان است.
وي خاطرنشان كرد: در متن خبر اصلي منتشر شده قبل نيز بر همكاري و تلاش سازنده مجموعه زندان تاكيد شده كه انتشار ناقص آن از سوي برخي از رسانه ها، حاشيه هايي را در پي داشته است.
مدتي قبل رئيس حفاظت و اطلاعات دادگستري يزد گفت: يك باند بزرگ تهيه و توزيع مواد مخدر با 11 ميليارد ريال گردش مالي در زندان مركزي يزد شناسايي و منهدم شد.
غلامعلي دهشيري اظهار داشت: بر حسب اعلام دادستان مركز استان مبني بر بررسي خبر توزيع مواد مخدر در زندان توسط برخي از محكومان و متهمان زنداني، موضوع در دستور كار و بررسي قرار گرفت و با رصد دقيق اطلاعاتي و اخذ مجوز قضايي، تحقيقات گسترده اي در اين خصوص آغاز شد.
وي افزود: اين باند حرفه اي با روش هاي مختلف ابتدا وجهي را از زنداني و يا خانوده او دريافت مي كردند و در مرحله بعد اندك مواد مخدري كه به روش و شگردهاي خاص وارد زندان كرده بودند را در داخل زندان به افراد متقاضي تحويل مي دادند.
رئيس حفاظت و اطلاعات دادگستري يزد به افراد متعدد دخيل در اين پرونده اشاره كرد و گفت: گردش مالي بالا بين چندين كارت بانكي به نام افراد مختلف انجام شده كه وجه مواد مخدر را زنداني و يا خانواده به شماره كارت هاي معرفي شده واريز مي كردند و در فرايند تعريف شده پس از تأييد واريز وجه، مواد مخدر در زندان تحويل مي شده است.
دهشيري از دستگيري چهار زن و 12 مرد در اين پرونده خبر داد و افزود: با رديابي مالي حساب هاي بانكي، تمامي افراد و مرتبطين شناسايي شده و به دادسرا احضار شدند.
وي همكاري مجموعه اداره كل زندان در اين پرونده را بسيار خوب و شايسته تقدير ارزيابي كرد و يادآور شد: پرونده ورود مواد مخدر به زندان، يكي از پرونده هاي بسيار سخت و حساس در مجموعه حفاظت و اطلاعات دادگستري بوده كه حدود يك سال ردگيري و شناسايي و دستگيري همه متهمين پرونده طول كشيد تا همه ارتباطات و زواياي تاريك پرونده روشن و همه مجرمين همراه با ادله جرم شناسايي شوند.
اين مسئول گفت: مجموعه حفاظت و اطلاعات اداره كل زندان هاي استان يزد همپا و همسو با مجموعه دادگستري در كشف و انهدام اين باند حرفه اي تلاش كرد تا همه مهره هاي اين پرونده شناسايي و دستگير شوند.
استان يزد يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت دارد.
7536/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها