۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۱۱
کد خبر: 83176232
T T
۰ نفر

10 مجلس تعزيه در سوگواره كرمان اجرا مي شود

۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۱۱
کد خبر: 83176232
10 مجلس تعزيه در سوگواره كرمان اجرا مي شود

كرمان - ايرنا - دبير سوگواره تعزيه استان كرمان گفت: 17 اثر متقاضي شركت در بيست و دومين سوگواره تعزيه استان بودند كه پس از بازبيني 10 مجلس تعزيه انتخاب شدند.

عباس سالاري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بيست و دومين سوگواره تعزيه استان كرمان از اول تا دهم بهمن ماه در پارك مطهري كرمان برگزار مي شود.
وي تصريح كرد: زمينه سازي براي ارتقاي تعزيه كرمان و تبادل تجربيات بين گروه هاي تعزيه از اهداف برگزاري بيست و دومين دوره تعزيه استان كرمان است.
دبير سوگواره تعزيه استان كرمان با بيان اينكه سالهاي گذشته سوگواره به صورت رقابتي برگزار مي شود تاكيد كرد: امسال و اين دوره از سوگواره به صورت غير رقابتي برگزار خواهد شد.
وي با اشاره به نظارت بر كارهاي اجرا شده در سوگواره ادامه داد: در پايان سوگواره، كارگاه هاي آموزشي و ساير موارد بر اساس نيازهاي گروه ها و اعضاي تعزيه استان كرمان برگزار مي شود.
سالاري بيان كرد: فرخوان اين سوگواره پس از مدتي وقفه در مرداد سال جاري انتشار يافت و به دليل راهپيمايي اربعين زمان برگزاري اين برنامه به بهمن تغيير يافت.
وي افزود: بعد از اتمام دوره بيست و سوم سوگواره تعزيه، با برگزاري جلساتي با مشاورين و تعزيه خوانها و مشورت از پيشكسوتان در خصوص برگزاري رقابتي يا غير رقابتي بودن اين سوگواره تصميم گيري خواهد شد .
7437/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها