۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۴۲
کد خبر: 83165111
T T
۰ نفر
بيش از 41 تن گوشت قرمز منجمد در قزوين توزيع مي‌ شود

قزوين – ايرنا - معاون امور اقتصادي استاندار قزوين گفت: بيش از 41 تن گوشت قرمز منجمد شامل سردست و ران از روز شنبه در بازار استان قزوين توزيع مي‌شود.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري، منوچهر حبيبي روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظيم بازار استان كه در استانداري قزوين برگزار شد، افزود: قيمت هر كيلو سردست 265 هزار ريال و قيمت هر كيلو ران 275 هزار ريال است.
حبيبي با بيان اينكه براي كاهش قيمت گوشت گرم، واردات دام زنده به كشور آزاد شده است گفت: تا سه هزار راس دام سبك از كشور روماني از چند هفته آينده وارد كشتارگاه زياران شده و در بازار توزيع مي‌ شود.
معاون استاندار تاكيد كرد: با وجود اينكه گوشت متعلق به كشتارگاه زياران به صورت كشوري توزيع مي شود اما با توجه به قرار داشتن در استان قزوين بايد سهم ويژه اي از اين كشتارگاه، براي استان در نظر گرفته شود.
وي همچنين گفت: قيمت مرغ در چند روز گذشته 15 تا 16 هزار ريال كاهش داشته است و پيش بيني مي‌شود تا عيد قيمت مرغ به 110 هزار ريال تا 120 هزار ريال برسد.
به گفته حبيبي، نهاده‌هاي دامي با ارز دولتي وارد مي‌شود و با توزيع آن در بين مرغداران مشكل جوجه ريزي حل خواهد شد و قيمت مرغ هم كاهش خواهد يافت.
معاون اقتصادي استاندار اضافه كرد: هزار و 100 تن پرتقال و 800 تن سيب براي شب عيد ذخيره شده است و قيمت هر كيلو پرتقال 31 هزار ريال بوده و قيمت سيب هنوز اعلام نشده است.
معاون استاندار با تاكيد بر اينكه تامين كالا‌هاي اساسي و پر مصرف و كنترل قيمت آنها بايد در اولويت باشد، افزود: دستگاه هاي مرتبط و عضو ستاد تنظيم بازار بايد بازار را به خوبي رصد كنند تا با پيش بيني نيازها و تهيه و توزيع اقلام اساسي در سطح شهرستان ها مانع از افزايش قيمت ها شوند.
اين مقام مسئول در رابطه با شبكه توزيع اقلام اساسي مثل گوشت گرم، گوشت منجمد، تخم مرغ و ... توسط ستاد تنظيم بازار گفت: اين توزيع ها در مواقع لازم بايد پراكنش مناسبي در سطح استان داشته باشد و در اين خصوص مناطق محروم شهر هم بيشتر مورد توجه قرار بگيرد.
6101

سرخط اخبار استان‌ها