۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۱۰
کد خبر: 83157710
T T
۰ نفر
نبايد از بيماري هاي ويروسي در قصل سرما غافل شد

خرم آباد - ايرنا- معاون فرماندار پلدخترگفت:دستگاه هاي مرتبط با حوزه سلامت بايد اقدامات پيشگيرانه در خصوص بيماريها ويروسي به ويژه آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، عليرضا ملكشاهي روز پنجشنبه در جلسه شوراي سلامت و امنيت غذايي شهرستان پلدختر اظهار داشت: آنفلوآنزا نوعي بيماري ويروسي و مسري است كه به ويژه در فصل سرما در بين پرندگان امكان شيوع دارد بنابر اين لازم است از ورود هرگونه مرغ زنده از ساير شهرستان ها به شهرستان پلدختر جلوگيري شود.
وي گفت: بايد بر فعاليت اتاق پيش سرد در كشتارگاه و عرضه طيور و دام زنده دربازار و مراكز توزيع جهت جلوگيري از انتقال بيماريهاي ويروسي كنترل و نظارت كامل صورت گيرد تا مردم با خيال راحت مايحتاج خود را تامين كنند.
وي بر همكاري شهرداري ها و دهياران درزمينه اطلاع رساني به موقع عرضه دام و طيوربا شبكه دامپزشكي تاكيد كرد و افزود: مهمترين راه جلوگيري از گسترش و انتشار عامل بيماري اقدامات كنترل و پيشگيرانه است و مقابله با آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان بايد يكي از محورهاي اساسي برنامه هاي شبكه دامپزشكي باشد.
ملكشاهي امنيت غذايي و سلامت جامعه را يكي از ضروري ترين نيازها دانست و خاطرنشان كرد: سلامت مردم يكي از مهمترين مسايلي است كه بايد مسوولان در جهت رفع مشكلات بهداشتي و ارتقا شاخص هاي اين حوزه در شهرستان تلاش كنند و در اين زمينه فرهنگ سازي و اطلاع رساني لازم صورت گيرد .
معاون فرماندار پلدختر گفت: آموزش و پرورش شهرستان نسبت به تحرك و ورزش دانش آموزان در مدارس و شبكه بهداشت با همكاري بخشداري در خصوص حفظ سلامت آب آشاميدني در روستاهايي كه زير پوشش شركت آب و فاضلاب روستايي نيست اقدام كند.
شهرستان پلدختر در 120 كيلومتري جنوب غربي مركز استان لرستان واقع شده است .
7272/6060

سرخط اخبار استان‌ها