حماسه 9 دي بساط فتنه را تا ابد در ايران اسلامي برچيد

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي گفت: حماسه 9 دي بساط فتنه را تا ابد در ايران اسلامي برچيد و با حضور پرشور مردم، كسي جرات فتنه انگيزي در كشور را ندارد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي روز يكشنبه در آيين بزرگداشت 9 دي در مصلاي امام خميني (ره) اروميه افزود: در روز 9 دي سال 1388 مردم با بصيرت ايران به ميدان آمدند و فتنه گراني را كه ماه ها كشور را به آشوب كشيده بودند، سر جاي خود نشاندند.
وي با اشاره به اينكه انتخابات سال 1388 با حضور 40 ميليوني مردم، پيروزي ملت ايران بود، اضافه كرد: با وجود اينكه ملت ايران، دشمنان را نااميد كرده بودند، فتنه گران موجبات شادي دشمن را رقم زدند ولي مردم باز هم اجازه اقدام بيشتر را به آنان ندادند.
وي بيان كرد: با وجود اينكه برخي خواص قدر رهبري را ندانستند، امت اسلامي نگذاشتند رهبر معظم انقلاب تنها بماند و دستور رهبري زمين بيافتند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با قدرداني از حضور پرشور مردم در اين آيين گفت: امروز نيز همچون سال هاي گذشته مردم ايران اسلامي با حضور پرشور خود، حماسه اي ديگر خلق كردند كه اين امر اجر و پاداش الهي در پي دارد.
به گزارش ايرنا راهپيمايي سالروز حماسه مردمي 9 دي اروميه در روز جاري با حضور انبوه مردم و مسوولان از ميدان مصلي امام خميني (ره) تا چهار راه رسالت اين شهر برگزار شد.
راهپيمايان در اين مراسم با در دست داشتن پرچم هاي سه رنگ ايران و پلاكاردهايي با مضمون ضداستكباري همچون «مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسراييل و مرگ بر ضد ولايت فقيه» در دست داشتند و با سر دادن شعار « آذربايجان اوياخدي، انقلابا داياخدي» بار ديگر با آرمان هاي رهبري تجديد ميثاق كردند.
در روز 9 دي 1388 پس از جسارت برخي افراد در عصر عاشورا به ساحت اباعبدالله الحسين (ع) مردم به خيابان ها آمدند و طومار فتنه را در هم پيچيدند.
2093/3072

سرخط اخبار استان‌ها