۵ دی ۱۳۹۷، ۷:۴۹
کد خبر: 83147699
T T
۰ نفر
سامانه آنلاين پزشكي در استان مركزي بومي سازي شد

اراك - ايرنا - عضو پارك علم و فناوري استان مركزي گفت: سامانه آنلاين پزشكي بهنود با حمايت پارك و علم و فناوري در اين استان بومي سازي شد.

«ليلا صالحي» روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در اين سامانه اطلاعات تمام پزشكان، كلينيك ها، مراكز درماني و بيمارستان هاي استان مركزي موجود دارد.
وي بيان كرد: مردم با نصب اين سامانه مي توانند به راحتي به اطلاعات پزشك مورد نياز از جمله شماره تلفن پزشك، آدرس مطب، ساعت و روزهاي حضور پزشك در مطب، مراكز درماني و بيمارستان ها دست يابند.
طراح و پژوهشگر اراكي ادامه داد: اين ايده از 2 سال گذشته پس از كسب مجوزهاي لازم از دانشگاه علوم پزشكي اراك عملياتي شده و به زودي در سطح تهران و كشور نيز اجرايي مي شود.
صالحي اظهار داشت: لينك دريافت اپليكيشن اندرويد سامانه بهنود به آدرس http://samanebehnood.com/d/behnood.apk و دريافت نسخه اپليكيشن آي او اس (IOS) سيب آپ نيز به آدرس http://sibapp.com/applications/samanehbehnoodapp موجود است.
عضو پارك علم و فناوري استان مركزي اضافه كرد: براي طراحي و ايجاد اين سامانه پزشكي كه توسط كارگروهي و شركت هونام مهارت عصر نو انجام شده بيش از هشت ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
صالحي بيان كرد: نوبت دهي آنلاين نيز از ديگر برنامه هاي اين سامانه است كه به زودي فعال مي شود.
وي تصريح كرد: اين سامانه براي سهولت در كار بيماران طراحي شده اما هنوز بسياري از مردم از راه اندازي آن آگاهي ندارند و نياز است حمايت هاي جدي در اين صورت اعمال شود.
شمار شركت هاي دانش بنيان استان مركزي در دولت تدبير و اميد از سه به 76 شركت رسيده است كه اين مهم گامي عملي در بهبود مناسبات اقتصادي و تقويت دانشگاه و توليد استان محسوب مي شود.
استان مركزي به عنوان دومين قطب صنعت كشور بيش از سه هزار واحد صنعتي و توليدي دارد.
3005/6013/

سرخط اخبار استان‌ها