۴ دی ۱۳۹۷، ۸:۰۴
کد خبر: 83146306
T T
۰ نفر
6میلیون و 768 هزار قطعه ماهی زینتی در محلات تولید شد

خمین - ایرنا - مسئول شیلات جهاد كشاورزی محلات گفت: 6 میلیون و 768 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی امسال در كارگاه های پرورش ماهی این شهرستان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.

«سعید رضا مسیحا» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید امسال آبزیان زینتی به علت اجرای طرج های آموزشی، ترویجی و توسعه مهارتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش یافته است.
وی اظهارداشت: ماهی زینتی تولیدی محلاتدر 20 گونه و در سطح 5 واحد تكثیر پرورش داده شده است.
مسئول شیلات جهاد كشاورزی محلات افزود: مهمترین گونه های آبزیان زینتی پرورشی در محلات شامل پلاتر، اسكار ،گوپی دالر، پرت، دیسكوز، سنكو، مونی، فلاور و آنجل است.
مسیحا بیان كرد: بچه ماهی های زینتی پرورشی از كشورهای تایلند و مالزی و استان های اصفهان و كاشان به كارگاه های پرورشی محلات وارد می شود و برای عرضه در بازارهای داخلی و خارجی تكثیر و پرورش می یابد.
وی با بیان اینكه 16 درصد از میزان ماهیان زینتی كشور در محلات تولید می شود، خاطرنشان كرد: این شهرستان از نظر تنوع تولید ماهیان زینتی رتبه اول كشور و از نظر میزان تولید بعد از استان اصفهان در جایگاه دوم قرار دارد.
محلات واقع در جنوب استان مركزی با 55 هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی، گل و گیاه زینتی و تریكو است.
7277/6013/

سرخط اخبار استان‌ها