۴ دی ۱۳۹۷، ۷:۵۹
کد خبر: 83146303
T T
۰ نفر
طرح بازشماری اراضی ملی در استان مركزی آغاز شد

اراك - ایرنا - مدیركل راه و شهرسازی استان مركزی گفت:طرح بازشماری 100 هزار قطعه از اراضی ملی در این استان آغاز شد.

« احمد مرزبان » روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح بازشماری اموال و اراضی ملی نخستین بار در استان مركزی با هدف شناسایی، نگهداری و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده آغاز شد.
وی توضیح داد: انجام این طرح در شهرستانهای تفرش، شازند و قسمتی از اراك انجام می شود و به تایید سازمان ملی زمین و مسكن رسیده است.
مدیركل راه و شهرسازی استان مركزی اظهار داشت: كسب اطلاعات دقیق از اراضی ملی در اختیار یا زمین هایی كه تاكنون در بانك اراضی ملی ثبت نشده و اطلاع كاملی از آن ها در دست نیست از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
مرزبان گفت: سازمان ملی زمین و مسكن می تواند با در دست داشتن این مجموعه ارزشمند بانكی، بازشماری دقیقی را انجام دهد و از اراضی حفاظت كرده و از هرگونه سو استفاده جلوگیری كند.
وی افزود: با اجرای این طرح می توان با بهره گیری صحیح و بهینه از اراضی ملی برای خدمت رسانی بهتر به مردم، سرمایه گذاران و كارآفرین ها اقدام كرد و پشتوانه خوبی برای بازآفرینی شهری ایجاد كرد.
مدیركل راه و شهرسازی استان مركزی گفت: 6 هزار و 500 قطعه زمین در مرحله نخست این طرح و در مرحله دوم پنج هزار قطعه زمین بازشماری می شود.
استان مركزی با 12 شهرستان دارای بیش از یك میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است و هشت و نیم درصد از مساحت این استان را بافت های فرسوده و ناركارآمد تشكیل می دهد.
6991/6013/

سرخط اخبار استان‌ها