۳ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۴۷
کد خبر: 83145892
T T
۰ نفر
میزان هدررفت برق در شبكه توزیع ساوه 6 درصد است

ساوه - ایرنا - مدیر توزیع برق ساوه گفت: میزان هدررفت برق در شبكه توزیع این شهرستان حدود 6 درصد است.

«محمد مطهری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: افزون بر 109 هزار مشترك خانگی برق در شهرستان ساوه وجود دارد اما بیشترین میزان مصرف برق در بخش های صنعت و كشاورزی است.
وی ادامه داد: علاوه بر مشتركین خانگی،‌ یك هزار و 530 مشترك مربوط به بخش كشاورزی و 932 مشترك در بخش صنعتی ساوه وجود دارند اما در مجموع شمار مشتركان حوزه های مختلف این شهرستان فراتر از 130 هزار انشعاب است.
مطهری بیان كرد: بر اساس قانون،‌ از 2 سال پیش در راستای حفظ حقوق بیت المال نزدیك به 500 انشعاب غیر دائم در شهرستان ساوه واگذار شد كه نتیجه این اقدام مدیریت و كنترل بهینه بر مواردی از قبیل سرقت و انشعابات غیرمجاز بود.
وی همچنین میزان مطالبات این شركت از مشتركان شهرستان ساوه در بخش های مختلف را 408 میلیارد ریال اعلام كرد.
مدیر توزیع برق شهرستان ساوه در مورد بهره برداری از پست سیار برق 63 كیلوولت در شهر صنعتی احمدآباد، گفت: شركت برق منطقه ای عملیات ساخت این پست برق و سایر تعهدات خود را در این خصوص به انجام رسانده است.
به گفته این مسئول، كار ایجاد خروجی های این پست برق تا شبكه در حوزه اجرایی شركت شهرك های صنعتی است و پیش بینی می شود تا 2 ماه آینده به اتمام برسد.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین كانون جمعیتی استان مركزی پس از اراك است كه به دلیل وجود شاخص صنعتی و فعالیت افزون بر 550 واحد تولیدی از قطب های صنعتی كشور به شمار می رود.
9921/6539/3075

سرخط اخبار استان‌ها