به تمام اهداف از پيش تعيين شده در رزمايش پيامبر اعظم (ص) 12 دست يافتيم

بندرعباس- ايرنا- فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مرحله نهايي رزمايش پيامبر اعظم (ص) 12 را موفقيت آميز اعلام كرد و گفت: به تمامي اهداف از پيش تعيين شده در اين رزمايش دست يافتيم.

به گزارش ايرنا، سردار محمد خاكپور روز شنبه با حضور در منطقه عملياتي رزمايش در جمع خبرنگاران افزود: تمام برنامه ها و عمليات پيش بيني شده در اين رزمايش همانگونه كه از قبل طراحي شده بود با دقت و توان بالا توسط نيروهاي زميني سپاه به اجرا درآمد.
وي بيان داشت: همان گونه كه از قبل اعلام شده بود، اصول و راهبرد اصلي ما دفاعي است اما در سطوح عملياتي و تاكتيكي، تهاجمي است.
فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: بهترين دفاع و عامل بازدارندگي ما حمله و هجوم است و زماني كه دشمن عليه كشورمان نيتي داشته باشد بايد به سوي آن هجوم ببريم.
رزمايش پيامبر اعظم (ص) 12كه از 24 آذرماه امسال توسط نيروي زميني سپاه آغاز شده بود، صبح امروز شنبه مرحله نهايي آن با شعار «نمايش اقتدار و امنيت پايدار در سايه وحدت ملي و ظرفيت سازي ‌هاي نوين دفاعي» در منطقه عمومي خليج فارس آغاز شد.
در مرحله نهايي اين رزمايش كه با عمليات هجوم در سواحل و با رمز مقدس «يا رسول الله» در منطقه عمومي خليج فارس آغاز شد، همه عمليات ها و مراحل آن با موفقيت انجام شد.
در ادامه اين رزمايش عمليات تاخت پس از انهدام به موقع مواضع دشمن با اجراي انفجارات گسترده خطي، با موفقيت انجام شد و مواضع و اهداف ساحلي دشمن به طور كامل منهدم شد و با اجراي موفقيت آميز اين بخش، نيروهاي عمل كننده از طريق شناورها اقدام به ترك منطقه كردند.
همچنين بالگردهاي هوا نيروز سپاه نيز در ادامه برگزاري مرحله نهايي رزمايش پيامبر اعظم (ص) 12، اقدام به بارزيري در مواضع و اهداف تصرف شده دشمن كردند. در اين عمليات بارريزي انفجاري، كاليبري و آمادي در مناطق از پيش تعيين شده اجرا شد.
پس از اجراي عمليات بارريزي، خرج گذاري و انهدام اهداف با اجراي آتش ادواتي توسط يگان هاي تخريب و مكانيزه نيروي زميني سپاه انجام گرفت.
در ادامه اين رزمايش عمليات تخريب و مهندسي نيز با پشتيباني بالگردهاي هوا نيروز و عمليات تاخت و انهدام مواضع دشمن با موفقيت انجام شد.
در مرحله پاياني نيز عمليات بازپس گيري، تثبيت و پدافند توسط نيروهاي تيپ مخصوص نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با موفقيت اجرا شد.
در اين مرحله پس از اجراي كامل و موفقيت آميز عمليات « تاخت» كه با انجام غافلگيري و تصرف مواضع دشمن فرضي، انهدام اماكن و تاسيسات راهبردي، تخريب، خرج گذاري، انفجارات و سپس ترك محل صورت گرفت، بخش دوم عمليات شامل بازپس گيري، تثبيت و پدافند آغاز شد.
در اين بخش، غواصان آموزش ‌ديده نيروي هاي تيپ مخصوص، از عمق دريا عمليات بازپس گيري را دنبال كردند و همزمان با اين اقدام نيروهاي عمل كننده نيز با بالگردهاي هوا نيزو و پهپادهاي رزمي نيروي زميني سپاه در مقابله با آتش سنگين توپخانه، پشتيباني شدند.
در اين رزمايش يگان هاي واكنش سريع، نيروي مخصوص و تكاوري، پهپاد‌هاي رزمي و شناسايي، بالگرد‌هاي هجومي، ترابري و بارريز، جنگال، مكانيزه، واحد‌هاي مهندسي و تخريب، سيستم‌هاي كنترل و فرماندهي و ناو تيپ ذوالفقار منطقه يكم نيروي دريايي سپاه شركت داشتند.
اين رزمايش شامل اجراي عمليات آبي- خاكي، سرپل گيري در ساحل، هجوم به ساحل و دفاع از آن بوده و قابليت‌ هاي آن در يك سيستم رزمي به هم پيوسته و شبيه به صحنه‌هاي واقعي در رزمايش پيامبر اعظم (ص) 12 مورد ارزيابي قرار گرفت.
رزمايش پيامبر اعظم (ص) 12 از سلسله رزمايش ‌هاي ابلاغي و ساليانه نيروي زميني سپاه است كه براي نخستين بار از عمليات تهاجمي در دكترين دفاعي جمهوري اسلامي رونمايي شد.
سردار سرلشكر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار سرلشكر غلامعلي رشيد فرمانده قرارگاه مركزي خاتم الانبيا (ص)، سردار سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران و فرماندهان نيروهاي مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مراسم آغاز اين رزمايش در جزيره قشم حضور دارند.
7195/6048

سرخط اخبار استان‌ها