۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸
کد خبر: 83138668
T T
۰ نفر
بهره وري تسهيلات اشتغال روستايي بايد افزايش يابد

ايلام - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار ايلام با بيان اينكه مرحله اول تسهيلات اشتغال روستايي بخوبي جذب شد، گفت: در مرحله دوم بايد تلاش شود بهره وري اين تسهيلات افزايش يابد.

به گزارش ايرنا، ايوب درويشي روز سه شنبه در نشست كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان سيروان افزود: در مرحله اول يك هزار و 200 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال روستايي جذب شد و در مرحله دوم نيز به همين ميزان تسهيلات ابلاغ شده است.
وي يادآور شد: نقدها و ايرادهايي بر جذب تسهيلات در مرحله اول وارد است كه تلاش مي شود با كمك كارآفرينان تمامي شهرستان هاي استان مرحله دوم با كيفيت بهتري جذب شود.
معاون امور اقتصادي استاندار ايلام گفت: در زمينه ايجاد كسب و كار، تامين منابع مالي مقوله بسيار مهمي است اما واقعيت هاي ديگري وجود دارد كه اگر به آنها توجه نشود دچار خطاي محاسباتي خواهيم شد.
درويشي تاكيد كرد: توجه به مزيت ها و پتانسيل هاي منطقه يكي از مقوله هايي است كه بايد براي به فعليت رساندن آنها برنامه ريزي و تلاش شود.
وي تاكيد كرد: چالش كنوني جامعه، بيكاري است و براي حل اين چالش بايد به تمامي اجزاي چرخه ايجاد اشتغال توجه شود كه تنها يكي از آنها منابع مالي است.
معاون امور اقتصادي استاندار ايلام يادآور شد: 180 مجوز بي نام براي طرح هاي با قابليت اجرا در مناطق مختلف استان با هدف كاهش تشريفات و پيچ و خم هاي اداري صادر شده است.
درويشي افزود: ظرفيت ها و پتانسيل ها و طرح هاي قابل اجرا در هر منطقه توسط دستگاه هاي مرتبط احصا شده است و فرمانداران موظفند اين ظرفيت ها را به اطلاع سرمايه داران، نخبگان، تحصيلكردگان و افراد جوياي كار برسانند.
وي تاكيد كرد: تلاش مي شود مشكلات و نارسايي ها بررسي شده و به يك درك مشترك برسيم در غير اينصورت اميدي به حل مشكل بيكاري نيست.
6032/6119

سرخط اخبار استان‌ها