۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵
کد خبر: 83131949
T T
۰ نفر

30 هكتار از اراضي ملي منوجان رفع تصرف شد

۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵
کد خبر: 83131949
30 هكتار از اراضي ملي منوجان رفع تصرف شد

جيرفت - ايرنا - معاون دادستان عمومي و انقلاب شهرستان منوجان گفت: 30 هكتار از اراضي ملي اين شهرستان رفع تصرف و يك حلقه چاه غيرمجاز نيز مسدود شد.

اميد رضايي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: گزارشي از اداره منابع طبيعي منوجان مبني بر اينكه در يكي از روستاهاي بخش مركزي اين شهرستان شخصي اقدام به تصرف اراضي ملي نموده به اين اداره واصل شد.
وي ادامه داد: پس از بازديد منطقه و با توجه به اهميت حفظ حقوق بيت المال، موضوع در دستور كار دادستاني قرار گرفت و با دستورات قضايي نسبت به رفع تصرف اين اراضي ملي اقدام شد.
رضايي تصريح كرد: در اين زمينه 2 نفر به اتهام تصرف عدواني و تخريب اراضي ملي تحت تعقيب قضايي قرار گرفته و پرونده اي براي آنها تشكيل كه در دادسراي عمومي و انقلاب منوجان در حال رسيدگي است.
معاون دادستان منوجان گفت: با توجه به تأكيدات مكرر مقام معظم رهبري در زمينه مبارزه با پديده زمين‌خواري و تعرض به منابع طبيعي و تخريب محيط زيست، شوراي حفظ حقوق بيت‌ المال شهرستان با حساسيت ويژه اي برخورد با اين جرائم را در دستور كار قرار داده است.
وي بيان كرد: زمين خواري همواره يك جرم محسوب مي‌ شود و قانونگذار نيز براي اين جرم مجازات در نظر گرفته، از اين رو خريد و فروش زمين‌ هايي كه مشمول زمين خواري شده، ممنوع است.
شهرستان منوجان از شهرستان ‌هاي جنوبي استان كرمان است كه هم مرز با استان هرمزگان است.
3029/7450/7429

سرخط اخبار استان‌ها