۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۵
کد خبر: 83129880
T T
۰ نفر
همكاري‌هاي تجاري ايران و اندونزي  گسترش مي يابد

آبادان - ايرنا - سفير اندونزي در ايران گفت:به دنبال گسترش روابط اقتصادي و تجاري بين ايران و اندونزي هستيم تا همكاري هاي تجاري بين دو كشور دوست و مسلمان گسترش يابد.

به گزارش ايرنا اوكتاويان عليم الدين دوشنبه در جمع خبرنگاران در آبادان اظهار داشت: اندونزي به دنبال گسترش ارتباط تجاري از طريق راه‌اندازي شركت‌هاي كوچك و بزرگ و نيز بخش كشاورزي با ايران است.
وي به تشكيل كميسيون مشترك اقتصادي بين ايران و اندونزي اشاره كرد و افزود:درصدد هستيم ارتباط تجاري خوبي با ايران داشته باشيم.
عليم الدين همچنين به ظرفيت هاي منطقه آزاد اروند در آبادان و خرمشهر اشاره كرد و گفت: وجود منطقه آزاد اروند و نزديكي آن به بندر بصره در عراق و كويت از مزيت‌هاي اين منطقه در زمينه اقتصادي و تجاري است چرا كه پتانسيل هاي خوبي در بخش‌هاي مختلف براي سرمايه‌گذاري در شهرهاي آبادان و خرمشهر وجود دارد.
سفير اندونزي در تهران گفت:بدون شك باوجود مزيت‌هاي خوب براي سرمايه‌گذاري در منطقه آزاد اروند پتانسيل‌هاي اين منطقه به سرمايه‌گذاران اندونزي معرفي مي شود.
رئيس اتاق بازرگاني صنايع ، معادن و كشاورزي آبادان نيز از صدور رواديد 6 ماهه براي بازرگانان و تجار منطقه آزاد اروند براي سفر به اندونزي خبر داد و اظهار داشت:ايجاد راهكارهاي تجاري به منظور رفع مشكلات و موانع مالي و بانكي بين ايران و اندونزي در دستور كار قرار گرفته است.
مسعود خياط زاده گفت: علاقه‌مند به گسترش روابط اقتصادي با كشور اندونزي و نيز معرفي ظرفيت‌هاي اقتصادي و تجاري آبادان و خرمشهر براي سرمايه‌گذاري خارجي هستيم.
سفير اندونزي در ايران در راس هياتي در سفري 2 روزه از شهرك صنعتي، بندر خرمشهر و آبادان و مرز بين‌المللي شلمچه ديدن كرد و از نزديك با ظرفيت هاي اقتصادي ، تجاري و فرهنگي اين منطقه آشنا شد.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هكتار در شمال غربي خليج‌فارس شامل شهرهاي آبادان، خرمشهر و مينوشهر(جزيره مينو) مي باشد كه در محل تلاقي دو رودخانه اروندرود و كارون واقع است. اين منطقه هم‌جوار با كشورهاي عراق و كويت مي‌باشد كه با داشتن ظرفيت هايي چون حمل‌ونقل جاده‌اي، ريلي، دريايي و هوايي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
3015/6068

سرخط اخبار استان‌ها