۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۴
کد خبر: 83123694
T T
۰ نفر
رئیس سازمان نظام پزشكی: تعرفه خدمات درمانی عادلانه نیست

تهران-ایرنا-رئیس كل سازمان نظام پزشكی گفت:تعرفه خدمات درمانی عالانه نیست و این موضوع می تواند مشكلاتی را در حوزه درمان به بار آورد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر ایرج فاضل امروز چهارشنبه در حاشیه چهاردهمین كنگره بین المللی جراحی های كم تهاجمی و درون بین ایران در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته دستمزدها 18 درصد اضافه شد؛ اما پنج درصد تعرفه های این حوزه افزایش یافت.
وی با طرح این پرسش كه بیمارستان های خصوصی چطور با این هزینه ها باید اداره شوند، افزود: بیمارستان های خصوصی در حال فرسوده شدن هستند؛ فقط اداره امورات روزانه آنها نیست بلكه برای ارایه خدمات بهتر باید تجهیزات و دستگاه های پیشرفته خریداری كنند.
رئیس كل سازمان نظام پزشكی بیان داشت: بیمارستان های خصوصی علاوه بر تهیه تجهیزات پیشرفته، نیاز به تعمیر دستگاه ها هم دارند تا از كارافتادگی آنها جلوگیری شود.
فاضل اظهار داشت: یكی از عوارض تعرفه ناعادلانه، پدیده ناشایست زیرمیزی است كه بین پزشكاران و بیماران به وجود می آید.پیشنهاد شد تعرفه خدمات درمانی ایران را نه با آمریكا بلكه با فقیر ترین كشورهای مانند بنگلادش، عراق و سوریه مقایسه كرده و معدل تعرفه آنها را در كشور اجرا شود.
رئیس كل سازمان نظام پزشكی اظهار داشت: در شورای عالی بیمه كه تعرفه های این حوزه را تعیین می كند، اغلب آنها نماینده بیمه ها هستند و تعداد محدودی نماینده جامعه پزشكی است و به همین خاطر تعرفه ها عادلانه نیست.
دكتر فاضل در باره كتاب تعرفه‌های پزشكان نیز توضیح داد: این كتاب به صورت كامل ترجمه شده است و تمام تلاش خود را برای یك تعرفه‌گذاری عادلانه به كار گرفته‌ایم كه پس از طی كردن مراحل قانونی در اختیار پزشكان قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینكه حدود پنج ماه از درخواست ما از وزارت بهداشت برای اجرایی شدن این كتاب می‌گذرد، گفت: تاكنون مسئولان وزارت بهداشت پاسخ شفافی در زمینه اجرای این كتاب ارائه نكرده اند.
رئیس كل سازمان نظام پزشكی در خصوص هزینه صرف شده برای ترجمه این كتاب گفت: مبلغ 105 میلیون تومان، صرف ترجمه كتاب تعرفه های پزشكی شده است.
فاضل به توانمندی پزشكان ما در انجام اعمال جراحی كم تهاجمی اشاره كرد و گفت: جراحی كم تهاجمی حدود 2 تا 3 دهه است كه انجام می شود و ایران پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته است.
رئیس كل سازمان نظام پزشكی افزود: برخی از اعمال جراحی مانند كیسه صفرا و معده از طریق اعمال جراحی كم تهاجمی در كشور انجام می شود و پزشكان ما تبحر خوبی در این زمینه كسب كرده اند.
چهاردهمین كنگره بین المللی جراحی های كم تهاجمی درون بین ایران از امروز ( 14 آذر ماه ) در سالن همایش بیمارستان سینا آغار شده و تا 16 آذر به كار خود ادامه می دهد.
علمی ** 1201 **1440

سرخط اخبار جامعه