۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۱
کد خبر: 83121082
T T
۰ نفر
یك میلیارد نفر از جمعیت جهان معلولیت دارند

تهران- ایرنا- دبیركل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی افراد دارای معلولیت، سوم دسامبر 2018 برابر با 12 آذر ماه گفت: بیش از یك میلیارد انسان در جهان با گونه هایی از معلولیت زندگی می كنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایرنا از مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، آنتونیو گوترش روز دوشنبه در پیام خود آورده است: در بسیاری از جوامع، زندگی افراد دارای معلولیت به قطع ارتباط، انزوا و رویارویی با تبعیض منتهی می شود.
دبیركل سازمان ملل ادامه داد: دستوركار 2030 برای توسعه پایدار، بر اساس پیمان خود مبنی بر اینكه هیچكس نادیده انگاشته نشود، تعهدی برای كاهش نابرابری و ارتقای فراگیری اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای همگان، از جمله افراد دارای معلولیت، مطرح می كند.
وی گفت: این مساله شامل تحقق كنوانسیون سازمان ملل متحد درباره حقوق افراد دارای معلولیت در همه زمینه و كشورها و همچنین گنجاندن صدا و مشاركت افراد دارای معلولیت در دستور كار ملی و سیاست ها می شود.
دبیركل سازمان ملل در این پیام افزود: امروز، سازمان ملل متحد «گزارش مهم 2018 ملل متحد درباره معلولیت و توسعه» را به منظور تحقق آرمان های توسعه پایدار به این وسیله، برای همراهی با افراد دارای معلولیت منتشر می كند.
وی تصریح كرد: این گزارش مهم نشان می دهد افراد دارای معلولیت در بیشتر آرمان های توسعه پایدار در محرومیت به سر می برند ولی در عین حال، افزایش تعداد رویه های مطلوب كه می توانند جامعه ای فراگیرتر ایجاد كنند را كه در آن افراد دارای معلولیت نیز بتوانند به صورت مستقل زندگی كنند، مورد تاكید قرار می دهد.
گوترش اظهار داشت: در این روز بین المللی اجازه دهید تعهد خود را در همكاری با یكدیگر برای جهانی بهتر، فراگیر، منصفانه و پایدار برای همه تجدید كنیم، جهانی كه در آن حقوق افراد دارای معلولیت به گونه ای كامل محقق شود.
اجتمام* 1417*1834
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه