مطالبه مردم از پلیس در تامین امنیت عمومی به حق است

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی کشور با بیان این که پلیس و جامعه یک بَطن و یک پِیکر هستند، گفت: خوب می‌دانیم که مطالبه مردم از پلیس در تأمین امنیت عمومی به حق است و ما در این زمینه کوتاهی نکرده و از پای نمی‌نشینیم.

به گزارش ایرنا از پلیس، سردار سیدسعید منتظرالمهدی در بیست و ششمین همایش معاونین فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استانها با تاکید بر این که معاونین اجتماعی سرانگشتانِ ارتباط پلیس با بدنه جامعه هستند، افزود: شما به عنوان رابط فراجا با ۸۹ میلیون شهروند ایرانی وظیفه‌ خطیری در جهت آگاه سازی اذهان جامعه از ماموریت های خُرد و کلان پلیس دارید.

وی، تشریک مساعی، اِشراف اجتماعی و تلاش بیشتر برای گفتمان سازی تامین امنیت با همیاری و مردم یاری ... را از اهداف این همایش عنوان نمود و گفت: علاوه بر حوزه حقیقی لازم است تا در فضای مجازی نیز پاسخگوی سؤالات، ابهامات، شبهات، انتقادات و ... مردم باشیم؛ کنشگریِ به موقع، مسئولانه و به دور از خطا را در همه سکوها و شبکه های اجتماعی مد نظر داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا با تاکید بر این که پلیس و جامعه یک بَطن و یک پِیکر هستند، افزود: خوب می دانیم که مطالبه مردم از پلیس در تأمین امنیت عمومی به حق است و ما در این زمینه کوتاهی نکرده و از پای نمی‌نشینیم.

به گفته وی تشکیل باشگاه دانش آموزی با هدف پیشگیری، آموزش، مصون سازی و در نهایت تربیتِ شهروندان مسئول و قانون پذیر از جمله اقدامات نوآورانه‌ و پیش دستانه فراجا در حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

برقراری، بسط، تقویت و ارتقاء ارتباطات با حوزه های مختلف اجتماعی، دانشجویی، طلاب، نخبگان، خِبرگان، اساتید و ... نیز از دیگر اولویت های ماموریتی معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس است که سردار منتظرالمهدی به آن اشاره نمود.

وی رصد آسیب‌های اجتماعی و نگاه پیش کنشگری حوزه فرهنگی و اجتماعی فراجا و همچنین تاکید بر تقویت اثربخشی مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس در حل و فصل چالش‌ های خانوادگی و منازعات اجتماعی را از اقدامات مطلوب و شایسته اخیر سازمان بزرگ و امنیت ساز فراجا به ویژه در حوزه اجتماعی استان ها اعلام کرد.

سخنگوی پلیس افزود: شناخت جامعه و چگونگی همراه سازیِ مشارکتِ مردم در به ثمر نشستن ماموریت‌های پلیس کاملا ضروری است که نبایستی از آن غافل شد.

منتظرالمهدی تصریح کرد: توسعه مردم یاری و استفاده از همکاری عموم شهروندان در نظم و امنیت عمومی، افزایش تعامل و همکاری جامعه فرهنگی و اجتماعی فراجا و صد البته توجه جدی به نسل نوجوان و جوان برای ارتباط موثر با بخش‌های فرهنگی و ایجابی فرماندهی انتظامی از حوزه های مهمی است که فراجا از آن غافل نشده و گام های موثری برداشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha