۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۳
کد خبر: 83115855
T T
۰ نفر
سطح زير كشت زعفران در دامغان به بيش از 14 هكتار رسيد

سمنان - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي شهرستان دامغان گفت: سطح زير كشت زعفران در اين شهرستان با افزايش نسبت به سال گذشته به 14.6 هكتار رسيد.

سيد محسن طباطبائيان روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: در حال حاضر سطح زير كشت محصول زعفران در اين شهرستان 14.6 هكتار است كه 11 هكتار از اين محصول به باردهي اقتصادي رسيده است و بقيه آن در مراحل اوليه رشد قرار دارد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان دامغان اضافه كرد: امسال ميانگين عملكرد محصول زعفران در اين شهرستان به سه كيلوگرم در هر هكتار رسيده است، با توجه به حمايت‌ هاي دولت براي توسعه كشت زعفران، امسال حدود پنج هكتار به سطح زير كشت زعفران در دامغان افزوده شده است.
طباطبائيان با اشاره به برنامه‌هاي اداره جهاد كشاورزي دامغان براي افزايش عملكرد توليد زعفران در اين شهرستان، تصريح كرد: پيش‌بيني مي‌شود با تغذيه بيشتر مزارع و عمليات داشت و برداشت بهتر، عملكرد اين محصول در هر هكتار افزايش يابد.
وي با اشاره به برنامه‌هاي جهاد كشاورزي دامغان براي توسعه كشت زعفران، افزود: امسال از طريق حمايت‌هاي بانكي و اعطاي تسهيلات كم‌بهره و بلندمدت، زمينه توسعه اين محصول گياهي ارزشمند در شهرستان دامغان فراهم شده است.
رئيس جهاد كشاورزي شهرستان دامغان زعفران را گياهي با ارزش افزوده بسيار بالا و سودآور براي كشاورزان دانست و گفت: نياز بسيار اندك زعفران به آب، سبب شده است تا زعفران به گياهي ارزشمند و با صرفه اقتصادي براي كشاورزان تبديل شود.
35 درصد اشتغال دامغان در حوزه كشاورزي است و پنج هزار باغدار و كشاورز در اين بخش مشغول فعاليت هستند.
9856/6103

سرخط اخبار استان‌ها