۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶
کد خبر: 83112570
T T
۰ نفر

پرونده قضايي آلودگي نفتي درگناوه تشكيل شد

۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶
کد خبر: 83112570
پرونده قضايي آلودگي نفتي درگناوه تشكيل شد

گناوه-ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب گناوه گفت: پرونده قضايي آلودگي نفتي در دره هاي فصلي اين شهرستان تشكيل شده و در شعبه بازپرسي در دست بررسي است.

حجت الاسلام حسن فيروز اردكاني روز دوشنبه درگفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: به محض اطلاع از آلودگي نفتي رودخانه هاي فصلي دره گپ، با همكاري و ورود دستگاه هاي متولي دستور لازم براي حضور در محل توسط دادستاني به عنوان مدعي العموم صادر شد.
وي اظهارداشت: باتوجه به اينكه هرگونه آلودگي نفتي در بستر رودخانه هاي فصلي و دريا خطرات جدي و زيست محيطي براي طبيعت و آبزيان دريايي بدنبال دارد، پس از وصول گزارش، پرونده قضايي تشكيل و براي طي مراحل قانوني به شعبه بازپرسي ارجاع و در اسرع وقت تحقيقات لازم ازجمله معاينه محل، صورت جلسه مشاهدات عيني و نمونه برداري براي تشخيص نوع آلودگي باحضور نماينده دادستاني انجام شد.
دادستان عمومي و انقلاب گناوه گفت: پس از انجام تحقيقات و كامل شدن پرونده، با هرگونه قصور و كوتاهي توسط اشخاص حقيقي يا حقوقي در چارچوب قانون برخورد مي شود.
درپي بارندگي هاي شديد و طغيان رودخانه هاي فصلي بالادست در10 روز اخير، لكه هاي نفتي در دو مرحله در مسير دره گپ بصورت گسترده مشاهده و اين نقطه بكر را آلوده كرد.
در مرحله اول بخشي از لكه هاي نفتي در رودخانه هاي فصلي جمع آوري و بخش ديگري به خليج فارس سرازير و در مرحله دوم نيز حجم ديگري وارد رودخانه شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر علاوه بر همجواري با تاسيسات و شركت هاي نفتي، درمسير اصلي و شاهرگ خطوط لوله هاي انتقال نفت خام در بستر دريا به پايانه نفتي جزيره خارگ قرار دارد.
6043/6164

سرخط اخبار استان‌ها