۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷
کد خبر: 83108968
T T
۰ نفر
بانك اطلاعاتي مخترعان بسيج علمي اصفهان تشكيل مي شود

اصفهان - ايرنا - مسئول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اصفهان گفت: بانك اطلاعاتي مخترعان و پژوهشگران فناوري اين خطه تشكيل مي شود.

خالد گمار روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: هدف از اجراي اين بانك، كمك و حمايت هرچه بيشتر از اين طيف و رصد هرچه بيشتر موفقيت هاست تا بر مبناي آن ميزان حمايت ها را افزايش دهيم.
وي گفت: اين مجموعه به ايده پردازان و مخترعان تا سقف 200 ميليون ريال كمك بلاعوض پرداخت مي كند.
مسئول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اصفهان اضافه كرد: اين تسهيلات در يك يا دو مرحله براي متقاضياني كه طرحهايشان از سوي گروه داوري و نظارت اين مجموعه پذيرفته شده باشد، پرداخت مي شود.
وي با بيان اينكه از سفته براي ضمانت اين كمك مالي استفاده مي شود، اضافه كرد: از مدت زمان درج طرح تا دريافت تسهيلات حداكثر 2 ماه زمان لازم است.
به گفته گمار، سازمان بسيج علمي استان در كنار حمايت از طرح هاي مطالعاتي و تحقيقاتي، برنامه ويژه اي نيز براي ايده هاي حوزه فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي دارد.
مسئول سازمان بسيج علمي استان اصفهان همچنين با اشاره به اهميت اطلاع رساني تصريح كرد: فعال سازي خبرگزاري علم و فناوري از سوي سازمان بسيج علمي كشور مي تواند آخرين اخبار و فعاليت ها در اين عرصه را منتشر كند.
گمار با بيان اينكه اين سازمان به دنبال سهم خواهي در اختراع ها و ايده ها نيست، گفت: هدف اصلي سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري حمايت مالي و معنوي از طرح هاي مفيد و به روز است و قصد نداريم مشكلي به مشكلات طرح پردازان اضافه كنيم.
وي خاطرنشان كرد: راه اندازي سامانه بسيج علمي كشور تا آخر سال شرايط ثبت طرح ها و دريافت تسهيلات راه اندازي مي شود.
مسئول بسيج علمي استان اصفهان افزود: بهره ‌مندي از كسر خدمت سربازي ويژه مخترعان از جمله مزاياي طرح هايي است كه در اين مجموعه پذيرفته مي شود.
شناسايي كمبودها، نيازها و اولويت هاي چرخه نهضت نرم افزاري و توسعه فن آوري كشور، پشتيباني و تقويت تشكل هاي علمي، پژوهشي و فناوري بسيجي براي ورود به عرصه علم و مشاركت در ايجاد و توسعه مراكز رشد و مشاركت در كارآفريني علمي - پژوهشي براي بسيجيان متخصص، محقق، مبتكر و كارآفرين از جمله وظايف سازمان بسج علمي كشور به شمار مي رود.
همچنين حمايت از ايجاد شركتهاي دانش بنيان، توسعه و بهره برداري محصول از طريق برقراري ارتباط با صنايع مرتبط، هدايت طرح هاي كامل به صنعت دفاعي و غير دفاعي، توسعه و ترويج فرهنگ تحقيق و پژوهش و حمايت هاي مالي و مشاوره اي فعاليت هاي بخش هاي اجرايي اين سازمان است.
6022 / 6020

سرخط اخبار استان‌ها