۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۳۴
کد خبر: 83105944
T T
۰ نفر

ظرفيت هاي فرهنگي قزوين در سطح كشور ممتاز هستند

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۳۴
کد خبر: 83105944
ظرفيت هاي فرهنگي قزوين در سطح كشور ممتاز هستند

قزوين – ايرنا - استاندار قزوين گفت: قزوين،ظرفيت هاي فرهنگي ممتاز و ويژه اي دارد كه مي تواند استان را در سطح كشور به خوبي معرفي كند.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري، عبدالمحمد زاهدي روز دوشنبه در جلسه تجليل از دست اندركاران هفته فرهنگي استان گفت: قزوين، ظرفيت هاي بسزايي در زمينه فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي در سطح ملي و فراملي دارد كه بايد با توجه ويژه به اين استعدادها قزوين را بيشتر در سطح كشور معرفي كرد.
زاهدي با بيان اينكه استان قزوين داراي ظرفيت هاي مختلف فرهنگي است، افزود: سابقه تمدني و تنوع قوميتي قزوين را از استان هاي ديگر كشور متمايز ساخته است و بايد بيشتر به اين ظرفيت ها توجه كرد.
وي افزود:مهاجرت هاي صورت گرفته، تنوع فرهنگي و آييني خاصي را براي قزوين به وجود آورده است كه هركدام از آنها مي تواند جاذبه فرهنگي خاص خود را داشته باشد.
استاندار گفت: وجود شخصيت هاي بزرگ استان در طول تاريخ و وجود آيين هاي تاريخي به جاذبه هاي فرهنگي اين شهر افزوده است كه بايد نهادهاي فرهنگي براي معرفي اين شخصيت ها و احياي اين آيين هاي تاريخي اقدام كنند.
زاهدي با تاكيد بر توجه ويژه به گردشگري گفت: در اين حوزه مي توان با سرمايه گذاري كمتري نسبت حوزه صنعتي و كشاورزي به اشتغال و درآمد پايدار دست يافت و بايد به اين ويژگي استان قزوين نيز بيشتر توجه كرد.
وي با اشاره به هفته فرهنگي قزوين گفت: برنامه هاي متنوع و خوبي در هفته فرهنگي قزوين برگزار شد كه بايد از مجموعه شهرداري و سازمان فرهنگي در اين زمينه قدرداني كرد.
استاندار قزوين در خصوص برگزاري كنگره شهدا گفت: اين كنگره به بهترين كيفيت و كميت نسبت به ساير استان ها برگزار شد و ظرفيت ها و توانمندي هاي استان در بخش هاي مختلف اجرايي به نمايش درآمد.
وي افزود: اگر توانمندي هاي فكري و مادي را در كنار يكديگر قرار دهيم مي توان كارهاي بسيار بزرگي را در سطح استان انجام داد.
استاندار خاطرنشان كرد: طي ماه هاي اخير فعاليت هاي خوب فرهنگي در شهر قزوين از جمله دوسالانه خوشنويسي، بزرگداشت ها و كنگره شهدا به بهترين نحو برگزار شد كه بايد از مسئولان آن تشكر كرد.
6101

سرخط اخبار استان‌ها