۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۴۰
کد خبر: 83087537
T T
۰ نفر
تشریح اهداف فعالیت دوباره سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی

تهران- ایرنا- عضو شورای مركزی ادوار تحكیم وحدت گفت: این سازمان به منظور جمع آوری نیروهای آزادیخواه، دمكراسی خواه و اصلاح طلب واقعی معتقد به اصلاحات درون‌زا، تشكیل شده و اهداف و آرمان های خود را فدای كسب قدرت و منازعه برای كرسی ها نمی كند.

ایمان براتیان روز شنبه در گفت و گو با پارلمانی ایرنا، درباره برگزاری كنگره شورای مركزی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحكیم وحدت) افزود: سازمان دانش آموختگان حزبی رسمی است كه از زمان دولت آقای خاتمی فعال بوده ولی از سال 88 به دلیل برخی اتفاقات عملا فعالیت اعضای آن كمرنگ شده است.
وی ادامه داد: در آن زمان با اینكه فعالیت های این حزب كمرنگ شد ولی تلاش زیادی صورت گرفت تا چراغ این سازمان روشن نگه داشته شود، عملا آنان فعالیت زیادی انجام نمی دادند ولی به فعالیت های خود به صورت كمرنگ ادامه می دادند.
این عضو شورای مركزی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحكیم وحدت) بیان كرد: نهایتا طی دو سه سال گذشته جمعی از هیات موسسان این سازمان تلاش كردند فعالیت های این سازمان را بیشتر كنند. از این رو با مشاركت و همكاری شورای سیاستگذاری این سازمان كمیته ای تشكیل شد و آن كمیته همه امور مربوط به برگزاری كنگره سراسری این حزب را بر عهده گرفت.
براتیان تاكید كرد: كنگره سراسری این حزب چهارشنبه گذشته در مهلت مقرری كه وزارت كشور برای تطبیق اساسنامه با قانون جدید داده بود، برگزار شد و ما در این خصوص تمامی مجوزها را اخذ كردیم.
این دانشجوی دكتری مهندسی مكانیك یادآور شد: بیش از 400 نفر در این كنگره كه در محل تالار ایوان شمس برگزار شد، حضور یافتند و آقای عباس عبدی از قدیمی های دفتر تحكیم وحدت در این مراسم سخنرانی كرد.
براتیان گفت: همچنین در این مراسم اساسنامه این حزب با قانون جدید تطبیق داده و اساسنامه جدید تصویب شد.
این فعال سیاسی اضافه كرد: در این جلسه 27 نفر به عنوان شورای مركزی سازمان دانش آموختگان و 10 نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.
این عضو شورای مركزی سازمان دانش آموختگان اسلامی در مورد برگزای جلسات بعدی این كنگره نیز گفت: جلسات بعدی طی روزهای آینده برگزار می شود ولی هنوز زمان آن مشخص نشده است.
براتیان درباره مهمترین اهداف فعالیت دوباره سازمان دانش آموختگان، اظهار داشت: در طول تاریخ بعد از انقلاب، انجمن اسلامی دانشگاه ها و دفتر تحكیم وحدت در تربیت نیروهای تشكیلاتی سیاسی و حزبی نقش موثر داشتند و هم اكنون اعضای موثری در احزاب مختلف از جمله اصلاح طلبان از اعضای تحكیم وحدت هستند.
براتیان اضافه كرد: بسیاری از این افراد در طول فعالیت خود سابقه درخشانی داشته اند و مورد وثوق اكثر نیروهای آزادیخواه، دموكراسی خواه و اصلاح طلب واقعی بودند و اهداف و آرمان های خود را جهت كسب قدرت و منازعه برای كسب كرسی ها فدا نمی كنند. اما تمام تلاش خود را برای كمك به جریان اصیل و مردمی اصلاحات به كار خواهند بست.
این فعال سیاسی گفت: بعد از سال 88 و كمرنگ شدن فعالیت های این سازمان خلا وجود چنین سازمان و حزبی در میان نیروهای سیاسی خصوصا اصلاح طلبان دیده می شد از این رو این سازمان دوباره فعالیت هایش را با قدرت از سر می گیرد.
سیام*9121*3061*1535
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست