رئیسی پرتلاش و مردمی بود/ خط قرمز رهبری برای رئیس‌جمهور اهمیت ویژه داشت

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز آیت‌الله رئیسی را رئیس‌جمهوری پرکار، پرتلاش و دلسوز دانست و گفت: خط قرمزهای رهبری برای وی اهمیت ویژه داشت.

حجت الاسلام سید محمدعلی ابطحی عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان وی را خبر بسیار تلخی عنوان کرد که در داخل کشور و در سراسر دنیا مورد اهمیت قرار گرفت.

وی در بیان شرحی از شخصیت رئیس‌جمهور شهید، اظهار کرد: آقای رئیسی در طول مدت سه سالی که رئیس‌جمهور بود انسان پرکار، پرتلاش، دلسوز و اهل تواضع و همدل با مردم بود. حداقل چیزی که می‌شود در مورد او گفت این بود که آیت‌الله رئیسی علاقمند به مردم بود و در پی آن بود که همه کارهای خوب را انجام دهد، که در بخشی از آن هم موفق بود.

این فعال سیاسی نکته مهم دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی را اعتماد متقابل بین او و مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: این اعتماد قاطع رهبری به او بسیاری از کارها را حل می‌کرد و سبب می‌شد، همه بخش‌های کشور اعم از رسانه‌ها و نیروهای مسلح و بخش‌های تأثیرگذار حاکمیت با ایشان و سیاست‌هایی که دولت در مسائل جاری کشور و حتی سیاست‌های خارجی در پیش می‌گرفت همراهی و همکاری کنند.

ابطحی تصریح کرد: البته باید اذعان کرد که خط قرمزهای رهبری هم به صورت جدی برای آقای رئیسی خط قرمز بود و این اعتمادسازی برای کشور و مردم خیلی مفید بود؛ به طور مشخص در سیاست خارجی نمود پیدا کرد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهید «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، گفت: اعتماد و حمایت‌های رهبری از رئیس‌جمهوری و تأثیر او در سیاست خارجی، به علاوه تلاش‌های مرحوم امیرعبداللهیان نکته بسیار تعیین‌کننده‌ای در پیش‌برد سیاست خارجی و روابط ما با کشورهای منطقه و عربی به خصوص با همسایگان، عربستان، کشورهای بزرگی مثل روسیه و چین و بخش‌هایی از اروپا بود.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز اضافه کرد: همه این موارد نشان می‌دهد، این موفقیت محصول حمایت رهبری و معتمَد بودن آقای رئیسی نزد ایشان بود که سبب شد راه‌ها برای او باز شود که البته تا حدودی استفاده شد، ولی شاید جنگ بی‌رحمانه اخیری که اسرائیل در شش ـ هفت ماه اخیر در منطقه به راه انداخته، باعث شد که در سیاست خارجی کمی با بحران مواجه شویم، اما آیت‌الله رئیسی در اوج بحران‌ها و تحریم‌ها توفیقاتی در سیاست خارجی داشت.

ابطحی با تصریح به این‌که منتقد آیت‌الله رئیسی بود و به ایشان رأی نداد و حتی اگر او مجددا نامزد انتخابات می‌شد باز هم به وی رأی نمی‌داد، اذعان کرد: اما نمی‌شود انکار کرد که او فرد پرتلاشی بود و کارهای بسیاری کرد و دوست داشت موفق باشد و با وجود بحران‌هایی که سر راه دولت او قرار داشت در بخش‌هایی هم موفق شد. خدا ایشان را رحمت کند و با اولیائش محشور گرداند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد امام جمعه تبریز، آیت‌الله آل هاشم را امام جمعه‌ای ممتاز توصیف کرد که نسبت به دیگران گام‌های بزرگی برداشت.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با اظهار تأسف مجدد از حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و هیأت همراه، این حادثه را از جهات مهمی خسارتی بزرگ دانست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha