۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۵
کد خبر: 83070681
T T
۰ نفر
امنیت زائران اربعین خط قرمز نیروی انتظامی است

آبادان - ایرنا - فرمانده قرارگاه اربعین ناجا گفت: نیروی انتظامی برای تسهیل در روند تردد و امنیت زائران در همایش عظیم اربعین حسینی تمام توان و ظرفیت خود را به كار گرفته است.

به گزارش ایرنا محسن فتحی زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مرز بین المللی شلمچه اظهار داشت: اربعین حسینی از جمله بزرگترین عملیات ‌های خدمات ‌رسانی نیروی انتظامی به زائران است كه از نظر كمی و كیفی تاثیر به سزایی در داخل و خارج از كشور دارد.
وی امنیت زائران اربعین حسینی را خط قرمز نیروی انتظامی عنوان كرد و افزود: نیروی انتظامی مانند سال های گذشته شرایط را برای تسهیل در روند تردد و امنیت زائران در بزرگترین همایش شیعیان فراهم كرده است و تا آخرین روز این خدمات رسانی را با تمام توان انجام خواهد داد.
فرماندار قرارگاه اربعین ناجا گفت: با توجه به شرایط خاص امسال و با استفاده از تجربه سال های گذشته تمهیدات لازم برای برقراری امنیت در مرزها را در نظر گرفتیم و نیروهای تقویتی را در این راستا پیش بینی كردیم.
سردار فتحی زاده تصریح كرد: برنامه ریزی های لازم برای زائران اندیشیده شده تا ضمن پذیرایی از آنان در مواكب به آسانی از مرزها عبور كنند.
وی افزود: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده زمینه برای حضور چشمگیر زائران در این راهپیمایی بزرگ فراهم شود.
فرمانده قرارگاه اربعین ناجا توصیه كرد زائران روادید خود را از مراكز رسمی دریافت كنند. در سطح كشور چند باند صادر كننده ویزای جعلی توسط نیروی انتظامی متلاشی شد.
سردار فتحی زاده افزود: اگر مصادیقی در زمینه سو استفاده و صادر كردن ویزای جعلی به نیروی انتظامی گزارش شود تا حصول نتیجه كامل دنبال و با این افراد برخود قاطع می شود.
وی صدور ویزا در مرزها را تكذیب كرد و گفت: در نقاط صفر مرزی امكان صدور ویزا و گذرنامه وجود ندارد و زائران اربعین باید با در دست داشتن ویزا به مرز مراجعه كنند.
فرمانده قرارگاه اربعین ناجا افزد: طرح های ترافیكی مانند سال های گذشته تقویت شده و در حال اجراست و بنا بر تصمیم شورای تامین كشور، در صورت افزایش بار ترافیكی تردد كامیون ها در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی محدود می شود.
سردار فتحی زاده از زائران خواست مقررات راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند. آن دسته از زائرانی كه با خودرو شخصی به مرز مراجعه می كنند، مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت كنند و خودرو را در پاركینگ های مشخص شده پارك كنند.
وی با توصیه به زائران اربعین برای خودداری از حمل داروهایی كه در آنها مواد روانگردان است افزود: استفاده از داروهایی كه به طور مثال دارای كدوئین است در عراق مجاز نیست و زائران از حمل آن به كشور عراق خودداری كنند چرا كه حمل این نوع داروها مجازات دارد.
به گزارش ایرنا پایانه مسافری مرزی شلمچه با 40 گذرگاه كنترل گذرنامه ورود و خروج با ظرفیت روزانه 100 هزار نفری به مسافران خدمات رسانی می كند.
13 هزار خادم در450 موكب حسینی در مرز شلمچه در ایام اربعین حسینی از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مرزی گذرگاه شلمچه كار خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.
مرزهای شلمچه و چذابه 2 گذرگاه مرزی تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند.
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 كیلومتری خرمشهر قرار دارد.
7104/6068

سرخط اخبار استان‌ها