۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۸
کد خبر: 83070368
T T
۰ نفر
شمار قطارهای مسافربری مشهد - خرمشهر افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیركل راه آهن خراسان گفت: 10رام قطارجدید به منظور جا به جایی زائران اربعین حسینی(ع) درمسیر مشهد - خرمشهر به صورت رفت و برگشت راه اندازی شد.

محمدهادی ضیایی مهر ظهر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت 10 رام قطار طی 28 مهر جاری تا 11 آبان ماه آتی برنامه ریزی شده كه در مجموع چهار هزار و 800 نفر مسافر را در این مسیر جا به جا می كنند. امكان تهیه بلیت قطارهای فوق العاده از ساعت 12 امروز 26 مهر در همه مراكز فروش و سایتهای مجاز عرضه بلیت قطار فراهم است.
وی گفت: این قطارها با گنجایش دو هزار و 850 مسافر علاوه بر گنجایش جاری در مسیرهای مشهد - خرمشهر و مشهد - كرمانشاه زائران اربعین را تا نزدیكی مرزهای شلمچه و مهران جا به جا می كنند.
مدیركل راه آهن خراسان افزود: زائران خراسانی می توانند با تهیه بلیت قطار مشهد - تهران و تهران - كرمانشاه از ظرفیتهای فوق العاده بیشتری كه راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای زائران اربعین تدارك دیده بهره مند شوند.
هم اینك هر چهار روز یك رام قطار از مشهد به مقصد كرمانشاه در نزدیكی مرز مهران مسافران را به آن شهر در غرب كشور منتقل می كند. همچنین روزانه یك رام قطار با گنجایش 600 مسافر و یك روز درمیان یك رام قطار دیگر با همین گنجایش مسافران را در مسیر مشهد - اهواز - مرز شلمچه جا به جا می كنند.
از مجموع 10 هزار كیلومتر ظرفیت شبكه ریلی ایران هزار و 400 كیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد. سالانه 42 درصد قطارهای مسافربری كشور به مشهد رفت و آمد می كنند.
3221/1858

سرخط اخبار استان‌ها