۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷
کد خبر: 83054887
T T
۰ نفر
بازداشت،فرجام سرگردانی طولانی مهاجر سوری در مالزی شد

كوالالامپور- ایرنا- یك مهاجر غیرقانونی و پناهجوی مرد سوری كه از حدود هفت ماه پیش در فرودگاه كوالالامپور مالزی سرگردان بود، توسط ماموران این فرودگاه بازداشت شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، حسن الكونتار یك مرد پناهجوی سوری است كه از روز 7 ماه مارس ( اواسط اسفند96) در بخش ترانزیت فرودگاه كوالالامپور به دلیل عدم كسب مجوز برای سوار شدن به هواپیمایی به مقصد اكوادور سرگردان بود.
بر اساس گزارش رسانه های آسیایی، وی قصد سفر به كامبوج را داشته اما پنوم پن با ورود وی مخالفت كرد و درعین حال نمی توانسته وارد مالزی شود زیرا مهلت روادید وی منقضی شده بود.
این فرد 36 ساله سوری پس از 7 ماه زندگی در یكی از ترمینال های فرودگاه كوالالامپورتوسط ماموران فرودگاه بازداشت شده است.
طبق گزارش استریت تایمز، این مهاجرغیرقانونی سوری اعلام كرده به رغم اینكه وی فیلم هایی از وضعیت خود در فرودگاه را در شبكه های اجتماعی منتشر كرده بود اما هیچ یك از گروههای مدنی تاكنون به وی كمكی ارائه نكردند.
ماموران فرودگاه مالزی همچنین اعلام كردند به دلیل اقدام وی در انتشار فیلم های متعدد از خود در شبكه های اجتماعی وی را بازداشت كردند.
طبق این گزارش قرار است این مهاجر غیرقانونی سوری كه پیشتر در امارات مشغول به كار بوده، به كشورش بازگردانده شود.
اگرچه آمار رسمی و دقیقی از تعداد مهاجران غیرقانونی در مالزی ارائه نشده اما بر اساس گزارش های رسانه ای حدود 600 هزار نفر مهاجر در به طور غیرقانونی دراین كشور مشغول به كار هستند.
براین اساس، حدود 2 میلیون كارگر خارجی ثبت شده در این كشور جنوب شرق آسیا حضور دارند كه اكثر آنها در بخش های خدماتی ، مشاغل سخت در كشتیرانی و ساخت و ساز، رستوران ها و فروشندگی مشغول به كار هستند.
مالزی با جمعیتی بیش از 30 میلیون نفر به عنوان یك كشور ترانزیت برای مهاجران غیرقانونی محسوب می شود و بسیاری از قاچاقچیان انسان نیز كارگران خارجی را به این كشور وارد كرده و یا از طریق مالزی به كشورهای دیگر جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه می فرستند.
اكثر مهاجران غیرقانونی دراین كشور را اتباع اندونزی، افغانستان، سوریه ، بنگلادش، نپال، هند، فیلیپین، كامبوج و میانمار تشكیل می دهند.
شبد**آساق**1599 **1010

سرخط اخبار جهان