۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۵
کد خبر: 83053548
T T
۰ نفر

طرح باغچه هاي سلامت در قزوين اجرايي شد

۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۵
کد خبر: 83053548
طرح باغچه هاي سلامت در قزوين اجرايي شد

قزوين - ايرنا - رييس مركز بهداشت شهيد بلنديان قزوين گفت: طرح باغچه سلامت (توليد سبزي سالم) در خانه بهداشت بخش هاي آقا بابا و مشعلدار اين شهرستان انجام شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا و به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي قزوين، دكتر عليرضا خوانساري افزود: اين طرح با هماهنگي كارشناسان تغذيه اين مركز و كارشناسان جهاد كشاورزي در خانه هاي بهداشت آقابابا و مشعلدار اين شهرستان به اجرا درآمد.
وي، هدف از اين طرح را دستيابي به امنيت غذايي و تغذيه بهتر و ترويج كشاورزي پايدار، ترويج فرهنگ تغذيه سالم در بين زنان روستايي و عشايري، پايان دادن به گرسنگي، ترويج توليد در باغچه هاي خانگي با موضوع سبزي و صيفي، ارائه مشاوره هاي لازم در جهت ترويج الگوي غذايي سالم، بهبود وضعيت تغذيه زنان و خانوارهاي روستايي و توليد محصول سالم و ايجاد سايت باغچه هاي خانگي دانست.
خوانساري ادامه داد: افزايش شيوع بيماري هاي غير واگير در مناطق شهري و روستايي كشور و ترويج كشاورزي پايدار مستلزم آن است كه برنامه بهبود تغذيه با هدف اصلاح الگوي غذايي خانوارها اجرا شود.
اين مسئول در پايان تاكيد كرد: در همين راستا نشست آموزشي براي تعدادي از بانوان روستاهاي آقابابا و مشعلدار برگزار و با حضور كارشناس جهاد كشاورزي شهرستان قزوين براي آموزش مواردي چون شرايط مورد نياز جهت توليد سبزي سالم در باغچه خانگي با حضور در محل زمين، آماده شده در محوطه خانه بهداشت به آموزش كشت به صورت عملي اقدام شد.
7388/8054

سرخط اخبار استان‌ها