۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83046334
T T
۰ نفر
ادعاي ترامپ درباره حمايت ايران از تروريسم بي معناست

بيروت- ايرنا- «فلاويو نوارا» فعال حقوق بشر ايتاليايي با انتقاد از سخنان رئيس جمهوري آمريكا كه حمايت ايران از گروه هاي مقاومت را حمايت از تروريسم توصيف كرده، تاكيد كرد: اين اظهارات بي معني است، چرا كه دفاع از ميهن در همه قوانين و پيمان هاي بين المللي قانوني و حق طبيعي به شمار مي آيد.

به گزارش ايرنا، نوارا كه همراه با يك هيات متشكل از فعالاني از 5 قاره جهان، براي همبستگي با آوارگان فلسطيني و بازديد از مناطق آزادشده لبنان از شر تروريست هاي تكفيري و دشمن صهيونيستي به اين كشور آمده است، در گفت و گو با ايرنا، افزود: در كنوانسيون هاي حقوق بشري براي هر انسان حق زندگي، حق حيات كريمانه و محترمانه، و دفاع از كشور قانوني و شرعي است.
اين فعال ايتاليايي مدافع حقوق فلسطينيان با بيان اينكه بايد ميان تروريسم و مقاومت تفاوت قائل شد، از رژيم صهيونيستي به عنوان «دولت تروريست» در سرزمين فلسطين يادكرد و گفت كه جنايت ها و تجاوزهاي اسرائيل در حق فلسطينيان، نمونه آشكار تروريسم است.
نوارا خاطرنشان كرد: تروريسم آن است كه ملت ها را در راستاي برخي منافع مشخص به قتل برساند، ولي مقاومت، دفاع از حقوق و سرزمين يك ملت و حق زندگي كريمانه در كشور خود است.
وي ضمن محكوم كردن جنايت هاي تروريستي در جاي جاي منطقه به ويژه حمله اخير تروريستي در اهواز، عملكرد برخي از رسانه ها و كشورها را كه حتي از اين عمليات به عنوان تروريسم ياد نكردند، زير سوال برد و گفت: جهان بايد در مشخص كردن معناي هر كلمه صريح و روشن عمل كند.
اين فعال ايتاليايي اظهار داشت: آنچه آمريكا و متحدانش به خصوص اسرائيل انجام مي دهند، تروريسمي عليه ملت ها است كه به شكل مستقيم صورت مي گيرد.

*تحريم هاي ضد ايران
نورا در بخش ديگر گفت و گو با ايرنا، ضمن محكوم كردن تحريم هاي ضد ايراني، تاكيد كرد: ما مي دانيم كه هر چه بر ايران فشار وارد شود، اين كشور قادر است از راه هاي مسالمت آميز و با كمترين پيامدها از زير بار آن خارج شود.
وي با بيان اينكه تحريم هاي ضد ايراني آمريكا در طول همه اين سال ها با هدف ايجاد وضعيت بي ثباتي در ايران در دستور كار واشنگتن بوده، گفت كه تحريم و فشار ظالمانه بر ملت ها اساسا غيرقابل قبول است.
وي افزود: ما انتظار پاسخي خشن از ايران را نداريم چرا كه ايران مي داند نتيجه آن افزايش خشونت است.
اين فعال ايتاليايي خاطر نشان كرد: به رغم تحميل تحريم هاي شديد بر ايران، شركت هاي زيادي هستند كه از اروپا با ايران همكاري دارند، و اين نشانه اي براي نفاق دولت هاي اروپايي و وجود تنش با آمريكاست، و استفاده ابزاري از توافق با ايران به هيچ وجه پذيرفتني نيست.

*راهپيمايي هاي بازگشت
فلاويو نوارا در بخش ديگري از گفت و گو با خبرنگار ايرنا در بيروت، درباره راهپيمايي هاي بازگشت و تاثير آن در اروپا نيز تصريح كرد: دولت هاي اروپايي در برابر تصميم هاي صهيونيسم تسليم هستند و از واكنش هاي اسرائيل هراس دارند. از اين رو سخت است كه در اروپا به راحتي و درستي مساله فلسطين را براي مردم توضيح داد، اما ما بنابر به وظيفه انساني خود تصوير واقعي و بدون واسطه اي كه از وضعيت فلسطينيان ديده و مي بينيم را براي آنها شرح داده و نمايش مي دهيم.
وي افزود: ما تجاوزهاي اسرائيل ضد فلسطينيان را به مردم در اروپا نشان مي دهيم، و از تروريسم آنها و از اينكه صهيونيست ها حتي فلسطينيان را از ساده ترين حقوقشان نيز محروم مي كنند، مردم خود را آگاه مي كنيم.
اين فعال ايتاليايي خاطرنشان كرد: راهپيمايي هاي بزرگ بازگشت، حق قطعي ملت فلسطين است و از آنجا كه اين حركتي است براي آزادسازي سرزمين شان و بازگشت به آن، حقي طبيعي به شمار مي آيد، و هيچ كسي نمي تواند آنها را متهم به تروريسم كند چون در برابر ارتش اسرائيل ايستاده اند.
نوارا از اينكه اسرائيلي ها با خونسردي تمام راهپيمايي كنندگان فلسطيني را به قتل مي رسانند، ابراز تاسف كرد، و گفت كه اگر كشتن آدم هايي كه حق زندگي خود و استقلال كشورش را طلب مي كنند، تروريسم نيست، پس چيست؟
از اين فعال ايتاليايي، نظر او را درباره قانون «كشور خلق يهود» كه به تازگي در پارلمان رژيم صهيونيستي به تصويب رسيد، سوال كرديم و او پاسخ داد: اسرائيل و كنيست (پارلمان) آن، قانوني را تصويب كردند كه قانون آپارتايد و نژادپرستانه است و ما اين را محكوم كرده و مردود مي دانيم.
وي ادامه داد: قانون آپارتايدي اسرائيل، قانوني وحشيانه ضد ملت فلسطين است چراكه اين سرزمين را فقط متعلق به يهوديان مي داند، و بدين ترتيب بيش از يك و نيم ميليون فلسطيني ساكن در سرزمين هاي اشغالي 1948 را كه غير يهودي (مسيحي و مسلمان) هستند، طرد مي كند، بنابراين چنين قانوني را بايد رسوا كرد و در همه كشورهاي اروپايي در اين باره آگاهي بخشي كرد و به مردم آن خبرداد كه اين روش نژادپرستانه اي است كه اسرائيل در پيش گرفته است.
نوارا بر ضرورت مبارزه با رژيم صهيونيستي از همه راه ها تأكيد كرد وگفت كه ما از طريق جنبش جهاني «بايكوت، منع سرمايه‌گذاري و تحريم رژيم صهيونيستي» (BDS) با رژيم نژادپرست و اشغالگر اسرائيلي از نظر فرهنگي، اجتماعي و سياسي مقابله مي كنيم.
خاورم**م.ا**2054

سرخط اخبار جهان