۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۵
کد خبر: 85486408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمادگی چین برای ارتقای روابط با واتیکان

۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۵
کد خبر: 85486408
آمادگی چین برای ارتقای روابط با واتیکان

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین  در واکنش به تمایل واتیکان برای ایجاد یک نمایندگی دائمی در پکن، اظهار داشت: ما حاضریم برای ارتقای روابط با واتیکان در این زمینه همکاری کنیم.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه دوم خرداد) در واکنش به اظهارات مقامات کلیسای رم مبنی بر اینکه برای ارتقای روابط ۲ کشور خواهان افتتاح یک نمایندگی دائمی در این کشور هستند، گفت: پکن و واتیکان در سال‌های اخیر با حفظ ارتباطات ۲ جانبه همواره برای درک و اعتماد متقابل تلاش کرده‌اند.

این اظهارات در حالی است که دولت چین انتصاب اسقف‌های کاتولیک در این کشور را مداخله در امور داخلی خود می‌خواند اما پس از توافق پکن و واتیکان در مهر ماه سال گذشته مقرر شد اسقف‌ها در آینده در همکاری مشترک میان چین و واتیکان انتخاب شوند.

چینی‌ها نسبت به مسیحیت غربی حساسیت خاصی دارند و بیشترین حساسیت و سوء‌ظن آنها نسبت به کلیسای کاتولیک است. آنچه این حساسیت را خیلی تحریک می‌کند، این است که این کلیسا دارای «تشکیلات درونی» است که مرکز آن در رم و واتیکان قرار دارد.

بر همین اساس پکن مایل تلاش کرد تا کلیسای کاتولیکِ کشورش کمترین وابستگی را به تشکیلات واتیکان داشته باشد؛ بدین معنی که می‌خواهد کشیش‌ها و اسقف‌هایش را خودش تعیین کند و نه واتیکان. این مهمترین مساله‌ای است که بین پکن و واتیکان وجود داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha