۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83046333
T T
۰ نفر
فضاي مجازي از ارزش هاي غني اسلام و معارف خالي است

سنندج - ايرنا - مديركل تبليغات اسلامي كردستان گفت: يكي از حوزه هايي كه امروزه جوانان و نوجوانان بسياري را به خود مشغول كرده فضاي مجازي است كه از ارزش هاي ديني و فرهنگ اسلامي خالي و فقير است و تبليغات اسلامي بايد بيشتر و گسترده تر در اين حوزه ورود كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام مختار كرمي روز پنجشنبه در آيين تكريم و معارفه رئيس تبليغات اسلامي بيجار اظهار داشت: اين سازمان در حوزه هاي مختلف حضوري موثر دارد اما در حوزه فضاي مجازي نياز به تلاش و ورود بهتر و بيشتري است.
وي اضافه كرد: وظيفه ذاتي تبليغات اسلامي، نشر مفاهيم دين مبين اسلام براي اقشار در حوزه هاي مختلف از جمله فضاي مجازي است.
حجت الاسلام كرمي تاثير فضاي مجازي بر زندگي مذهبي و اجتماعي مردم را مهم دانست و افزود: مبلغان علوم ديني، طلاب و فعالان حوزه رسانه بايد از تهديد فضاي مجازي، براي ايجاد فرصت، استفاده مناسب كنند.
وي شبه افكني، تخريب و تكذيب ارزش هاي ديني توسط دشمنان اسلام را برنامه ايي چند ساله دانست و يادآور شد: براي مبارزه و اقدام عليه اين ميزان هجمه بايد با تقويت باورهاي ديني، افزايش سطح اطلاعات ديني و مذهبي مردم گام برداشت.
مديركل تبليغات اسلامي كردستان تاكيد كرد: يكي از شعائر ديني و مذهب اسلامي، پياده رويي عظيم اربعين حسيني است كه از درجه اهميت بالايي برخوردار است.
وي گفت: روحانيون مستقر و اعزامي در ايام محرم و صفر بايد در راستاي افزايش اطلاع مردم از آثار و بركات پياده رويي اربعين، جامعه را به انجام و حضور در اين سفر معنويي تشويق كنند.
حجت الاسلام كرمي افزود: دشمنان اسلام و دين، براي كمرنگ كردن حركت عظيم اربعين از همه ظرفيت ها و فشارهاي اقتصادي استفاده مي كنند و در اين راه وظيفه سنگيني بر دوش مسئولان و متوليان امور براي خنثي كردن اين تفند دشمن است.
وي با بيان اينكه پياده رويي اربعين حسيني يك حركت مردمي است و مسئولان در اين خصوص وظيفه خدمت گذاري دارند، اظهار داشت: بايد در راستاي كاهش مسايل و مشكلات زائران اربعين تلاش بيشتري كرد.
حجت الاسلام كرمي تاكيد كرد: حدود 10 درصد از خدمات و پذيرايي اربعين حسيني در داخل كشور عراق توسط ايراني ها انجام مي شود و مابقي آن توسط مردم و ملت عراق به صورت خود جوش صورت مي گيرد.
وي با اشاره به بحث مهم گفتمان هاي ديني در تقويت باورها و اعتقادات جامعه بخصوص نسل جوان يادآور شد: نسل امروز جامعه نيازمند ارائه روش هاي جديد و تغيير نوع گفتمان هاي ديني است.
مديركل تبليغات اسلامي كردستان گفت: 17 روحاني مستقر در شهرستان بيجار موظف هستند با تغيير گفتمان هاي ديني و استفاده از روش هاي نوين، در جذب جوانان و نوجوانان با آموزه هاي ديني و ارزش هاي اسلامي برنامه ريزي كنند.
بيش از 150 دانش آموز پسر و دختر در 2 مدرسه علوم و معارف اسلامي صدرا در شهر بيجار مشغول به تحصيل هستند.
در اين آيين حجت الاسلام جليل مختاري نيا پس از 13 سال مديريت تبليغات اسلامي بيجار جاي خود را به حجت الاسلام حسن رهبر سپرد، از زحمات اين مدير ارزشمند و با سابقه با اهدا لوح تقدير، تجليل به عمل آمد.
شهرستان بيجار با 89 هزار نفر جمعيت در 142 كيلومتري شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/9102

سرخط اخبار استان‌ها