۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۷
کد خبر: 83046329
T T
۰ نفر
دولت مجوز دریافت ارز را به هتلداران بدهد

قم - ایرنا - رئیس انجمن راهبردی تجارت ایران و تركیه گفت: در حالی كه حوزه های گردشگری تركیه با ارزهای خارجی كار می كنند ،هتل های ایران ملزم به دریافت ریال هستند، از این رو دولت باید مجوز دریافت ارز را به جامعه هتلداران بدهد.

به گزارش ایرنا، مجید قاسمی روز پنجشنبه در «آیین گرامیداشت پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری» در تالار شهر قم، اظهار داشت: این در شرایطی است كه در بیشتر كشورها هزینه یك شب اقامت در یك هتل پنج ستاره حدود 300 دلار است.
وی با بیان این كه با توجه به نرح ارز در كشور هتلداران باید یك دهم این مبلغ را از گردشگران دریافت كنند، افزود: چرا نباید اجازه دریافت ارز به جای ریال را داشته باشیم،؟ اعطای این مجوز كمترین خواسته جامعه هتلداران از دولت است.
قاسمی همچنین با اشاره به قرارداد خواهر خواندگی بین شهرهای « قونیه » و « قم » و تفاهم نامه همكاری گردشگر مذهبی گفت: طی سه سال گذشته سرمایه گذاران بسیار كمی را برای نقل و انتقال گردشگر مذهبی بین این 2 شهر جذب كردیم.
وی با اذعان به ضعف موجود در هم افزایی و تعامل میان بخش خصوصی و دولتی برای رشد حوزه گردشگری، اظهار كرد: در تركیه فارغ از تامین زیرساخت های لازم، تعامل بسیار خوبی نیز در خصوص آموزش فنی و حرفه ای و آموزش های فرهنگی جذب توریسم میان بخش خصوصی و دولتی این كشور وجود دارد.
وی قرارداد با استانداری، جامعه هتل داران، آژانس داران و فعالان اقتصادی قونیه را از اقدام های صورت گرفته در راستای همكاری های دو جانبه گردشكری مذهبی 2 شهر مذهبی قونیه و قم عنوان كرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه به هر زائری كه از قونیه به قم سفر كند، از سوی بانك های تركیه 600 دلار تسهیلات تعلق می گیرد.
رئیس انجمن راهبردی تجارت ایران و تركیه افزود: برای توسعه زیرساخت های توریستی بین ایران و تركیه علاوه بر فعالان گردشگری، باید بخش های مختلف كانون كارفرمایی استان نیز با این انجمن در تماس باشند.
تركیه كشوری مسلمان با پیشینه و تمدن فرهنگی و مذهبی و قدمت تاریخی بسیار زیادی است. شهر قم نیز با برخورداری از قدمت فرهنگی بالا، هرساله پذیرای بیش از 20 میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.
در زمان حاضر 287 واحد اقامتی در قم شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و مجتمع بین راهی با 12 هزار تخت پذیرای مسافران است.
7403 / 1175

سرخط اخبار استان‌ها