۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴
کد خبر: 83041342
T T
۰ نفر
150 هزار بسته تحصيلي به دانش آموزان نيازمند در كشور هديه شد

مشهد- ايرنا- معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوي گفت: از ابتداي شهريور امسال تاكنون 150 هزار بسته تحصيلي به ارزش 80 ميليارد ريال بين دانش آموزان نيازمند و بي بضاعت در روستاها و نقاط محروم كشور از سوي اين آستان توزيع شده است.

مصطفي خاكسار قهرودي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اقلام اين بسته ها شامل كيف، مداد، خط‌كش، جامدادي، مداد رنگي، مداد تراش، مداد پاكن، دفتر نوشتاري و نقاشي است كه توسط دفاتر نمايندگي آستان قدس رضوي در استان هاي مختلف با اولويت مناطق غيرشهري و محروم در اختيار دانش ‌آموزان نيازمند و بي ‌بضاعت قرار گرفت.
وي ادامه داد: يك سوم هزينه اين بسته هاي آموزشي از سوي مردم و دستگاههاي اجرايي و بقيه آنها از محل درآمدهاي موقوفات يا نذورات آستان قدس رضوي تامين شده است.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوي گفت: اين معاونت در سال 1395 نيز 67 هزار بسته تحصيلي و در سال 1396 هم 100 هزار بسته تحصيلي را همزمان با بازگشايي مدارس در ميان دانش آموزان مناطق محروم سراسر كشور توزيع كرده بود.
در منشور هفتگانه رهبر معظم انقلاب اسلامي كه در حكم توليت آستان قدس رضوي آمده توجه به محرومان در اولويت قرار گرفته است. بر اين اساس و بنا به دستور توليت آستان قدس رضوي سطح خدمات رساني به محرومان ارتقا يافت و در سال 1395 معاونت امداد مستضعفان در اين مجموعه راه اندازي شد.
آستان قدس رضوي در هر استان يك دفتر راه ‌اندازي كرده تا اين دفاتر با هدف ارائه خدمات داوطلبانه در همان استان كار شناسايي محرومان و مستضعفان و نيز سازماندهي خيران و خادمياران تخصصي را به انجام برسانند.
7489/1858

سرخط اخبار استان‌ها