۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۴۵
کد خبر: 83025351
T T
۰ نفر

طرح صيانت از خانواده در گلستان استمرار مي يابد

۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۴۵
کد خبر: 83025351
طرح صيانت از خانواده در گلستان استمرار مي يابد

گرگان - ايرنا- رييس كل دادگستري گلستان از استمرار اجراي طرح صيانت از خانواده خبر داد و گفت: مطالعات نشان مي دهد كه بيشترين طلاق ها در سه سال اول زندگي مشترك روي مي دهد و اين طرح در راستاي آگاهي بخشي وظايف زوجين و كاهش اين آمار اجرا شده است.

براساس اعلام روز جمعه دادگستري به ايرنا هادي هاشميان با اشاره به حمايت دستگاه قضايي از بنياد صيانت از خانواده تا طرح مشاور همراه اظهارداشت: طبق بررسي ها پايين بودن ميزان شناخت زوجين جوان از يكديگر و تكاليف زندگي مشترك در بسياري از موارد علت جدايي آنها بوده و به همين علت اجراي طرح صيانت از خانواده در استان گلستان آغاز شد.
وي با اشاره به روز خانواده و تكريم بازنشستگان گفت: در اين طرح زوج هايي كه در آستانه آغاز زندگي مشترك هستند، علاوه بر آموزش هاي بهداشتي در دوره هاي آموزشي با مباحث روانشناختي و حقوقي آشنا و از تكاليف و وظايف شرعي خود آگاه مي شوند.
به گفته وي، در اين طرح زوجين پس از ازدواج نيز تا چند سال پايش مي شوند تا در صورت نياز كمك هاي روانشناسي و حقوقي دريافت كنند.
رييس كل دادگستري گلستان اضافه كرد: اين طرح به صورت پايلوت در علي آباد كتول اجرا شد كه نتايج خوبي هم داشت و هم اينك در همه شهرهاي استان اجراي آن آغاز شده است.
هاشميان، حضور قضات زن و مشاوران در محاكم خانواده و اطفال و فعال كردن دفاتر حمايت از حقوق زنان و كودكان را از ديگر طرح هايي برشمرد كه در حوزه قضايي استان براي تحكيم بنيان اين نهاد دنبال مي شود.
وي در ادامه افزود: با توجه به حساسيت و سختي كار همكاران قضايي در محاكم و به منظور كاستن آسيب هاي محيط كار بر خانواده كاركنان نيز طرح مشاوره همراه در استان اجرا مي شود.
به گفته وي، اين طرح بامشاركت اداره كل بهزيستي استان اجرايي شده و در قالب آن خدمات مشاوره اي به كاركنان قضايي و اداري و اعضاي شوراي حل اختلاف استان و خانواده هاي آنها با تخفيف ارائه مي شود.
هاشميان افزود: طرح ازدواج آگاهانه از ديگر برنامه ها بوده كه كاركنان مجرد در قالب كارگاه هاي آموزشي معيارهاي درست انتخاب و مهارت هاي رفتار و تعامل در زندگي مشترك را فرامي گيرند.
1648

سرخط اخبار استان‌ها