۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷
کد خبر: 83017926
T T
۰ نفر

گفت و گوی تجاری با چین دیگر اولویت آمریكا نیست

۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷
کد خبر: 83017926
گفت و گوی تجاری با چین دیگر اولویت آمریكا نیست

پكن- ایرنا- شبكه خبری 'كی.بی.اس' كره جنوبی به نقل از وزیر خزانه داری آمریكا ادعا كرد گفت و گوی تجاری با چین دیگر اولویت دولت آمریكا نیست و واشنگتن به مذاكره با چین ارجحیت نمی دهد.

به گزارش ایرنا این شبكه خبری روز جمعه گزارش كرد ورود آمریكا به مذاكرات تازه با كشورهای اروپایی، مكزیك و كانادا باعث شده است تا واشنگتن عزم خود را برای پیشبرد جنگ تجاری با چین راسخ تر كند.
آمریكا اعلام كرده است با این كشورها به توافق هایی دست یافته است برخی كارشناسان معتقدند واشنگتن در حال تشكیل اتحادی قوی است كه بتواند با چین در جنگ تجاری مقابله كند.
منوچین گفته است تا زمانی كه بحث و گفت و گوها با اروپا، مكزیك و كانادا به نتیجه نرسد دیگر گفت و گو با چین در اولویت نخواهد بود.
شكست گفت و گوهای چین و آمریكا در ماه جاری میلادی و افزایش تعرفه های تجاری بر روی یكدیگر نیز نشان می دهد كه دیگر امیدی به حل و فصل اختلافات دو كشور دستكم در آینده نزدیك وجود نخواهد داشت و ماه آینده میلادی ممكن است طرفین بار دیگر تعرفه هایی جدید علیه یكدیگر اعمال كنند.
شبكه 'كی.بی.اس' گزارش می كند كه چین در اولویت آخر برای گفت وگوهای تجاری با آمریكا قرار دارد و فعلا این كشور بر روی كانادا، اروپا و مكزیك متمركز شده است.
وزیر خزانه داری آمریكا می گوید كه موضوع نقض حق مالكیت معنوی و سرمایه گذاری و تبعیضات تجاری مسایلی نیست كه با یك یا دو دور گفت و گو با چین حل و فصل شود.
پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریكا هم تاكید كرده بود كه زمان برای گفت و گوهای تجاری با چین مناسب نیست.
اما در پكن وزارت بازرگانی چین می‎گوید تنها زمانی كه اصل برابری و مساوات در مذاكره رعایت شود می‎توان انتظار رفع اختلافات تجاری دو كشور را داشت.
**آساق**1904**231**

سرخط اخبار جهان