۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۰۶
کد خبر: 83012663
T T
۰ نفر
ايران بر ضرورت تعهد كشورها در مبارزه با موادمخدر تاكيد كرد

لندن – ايرنا – نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد دفتر سازمان ملل و ساير سازمان‌هاي بين‌المللي مستقر در وين، در ملاقات با «آليسيا بوئنروستو ماسيو» رئيس كميسيون مواد مخدر سازمان ملل متحد بر ضرورت رعايت تعهدات كشورها در مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، كاظم غريب‌آبادي با اشاره به وضعيت ويژه جغرافيائي جمهوري اسلامي ايران كه در همسايگي بزرگ‌ترين توليدكننده مواد مخدر جهان قرار دارد و تبعات منفي متعدد ناشي از آنچه در عرصه داخل و چه براي كشورهاي مقصد، خواهان توجه جدي به مواضع اصولي كشورهايي كه در خط اول مبارزه با مواد مخدر قرار دارند، گرديد.
وي با اشاره به اين‌كه چنين وضعيتي در مقايسه با كشورهاي ديگري كه كيلومترها از كشورهاي مبدأ مواد مخدر فاصله داشته و اين موضوع معضل چنداني براي آن‌ها محسوب نمي‌شود، بسيار متفاوت مي‌باشد، افزود: ايران هزينه‌هاي بسيار مالي و انساني براي مبارزه با مواد مخدر تاكنون پرداخته است كه بخش عمده آن براي جلوگيري از ترانزيت اين مواد به كشورهاي ديگر است.
نماينده دائم كشورمان تأكيد كرد: ضمن اين‌كه پيشگيري و درمان دو ستون عمده سياست ايران در مقابله با مواد مخدر هستند، اما مبارزه همچنان ستون اصلي را تشكيل مي‌دهد و از اين ‌رو، با هر اقدامي در جهت تضعيف اصل مبارزه در اسناد بين‌المللي مربوطه، مخالفت جدي و اصولي دارد.
غريب‌آبادي ضمن اشاره به‌ضرورت همكاري بين‌المللي در امر مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد كه هرگونه رهيافتي در خصوص چگونگي برخورد با معضل مواد مخدر بايد متعادل و جامع باشد.
سفير و نماينده دائم مكزيك و رئيس كميسيون مواد مخدر سازمان ملل متحد نيز در اين ديدار اظهار نمود: وضعيت ايران را كاملاً درك مي‌كند، چرا كه مكزيك نيز در همسايگي يكي ديگر از توليدكنندگان بزرگ مواد مخدر قرار داشته و از وضعيت مشابهي رنج مي‌برد.
وي بااين‌وجود اشاره نمود كه دولت متبوعش اخيراً به اين نتيجه رسيده كه بايد رهيافت خود در مقابله با معضل مواد مخدر را از مبارزه باعرضه، به كنترل تقاضا تغيير دهد و فكر مي‌كند بتواند از اين طريق، اين معضل را بهتر مديريت نمايد.
ماسيو همچنين بر ضرورت اتخاذ يك رهيافت جامع در خصوص معضل مواد مخدر كه نگراني‌هاي كشورهاي مختلف را دربر داشته باشد، در سياست‌ هاي آتي بين‌المللي، تأكيد نمود.
اروپام ** هـ ن **1590

سرخط اخبار جهان