۱ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۵۱
کد خبر: 83010115
T T
۰ نفر
گوگل 58 حساب كاربری را با ادعای ارتباط با ایران مسدود كرد

تهران – ایرنا – شركت گوگل روز پنجشنبه به تبعیت از اقدام مشابه روزهای گذشته فیسبوك و توئیتر، 58 حساب كاربری در شبكه‌های یوتیوب، بلاگر و گوگل پلاس را با ادعای ارتباط با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مسدود كرد.

به گزارش ایرنا، این شركت در بیانیه ای، ایران را به تلاش برای جهت دهی به فضای سیاسی و انجام حملات فیشینگ متهم كرده است.
برمبنای این بیانیه و در همین رابطه، 39 حساب كاربری یوتیوب، 6 وبلاگ در سرویس بلاگر و 13 حساب كاربری در شبكه گوگل پلاس حذف شده‌اند.
در روزهای گذشته هم شركت‌های فیسبوك و توئیتر با طرح اتهام‌هایی مشابه كه برمبنای گزارش یك شركت امنیت سایبری موسوم به «فایر آی» صورت گرفته، دست به اقدامی مشابه زده بودند.
این اتهام‌ها مسئله جدیدی نیست و پیش از این هم خزانه‌داری آمریكا به همین بهانه، برخی پژوهشگران ایرانی را هدف تحریم قرار داده بود.
كارشناسان طرح مجدد این موضوع را با نگرانی اعضای دولت آمریكا از باخت احتمالی اعضای حزب‌شان در انتخابات آتی و تلاش برای القای دخالت دیگر كشورها در این انتخابات مرتبط می دانند.
در همین رابطه به تازگی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریكا مدعی شده بود كه ممكن است چین، روسیه، كره شمالی و ایران با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات 2018 كنگره آمریكا دست به فعالیت های مخرب سایبری بزنند.
این انتخابات ششم نوامبر (15 آبان 97) خواهد بود و در آن تمامی 435 كرسی مجلس نمایندگان و یك سوم از كرسی‌های مجلس سنای این كشور به رای گذاشته خواهد شد.
شبس ** 9386 *1613*

سرخط اخبار جهان