رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل جنگ علیه غزه را بی‌فایده دانست

تهران - ایرنا - «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و اشاره به قدرت بازیابی و سازماندهی مقاومت فلسطین در نوار غزه اذعان کرد که جنگ علیه نوار غزه بی فایده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، هرزی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در یکی از جلسات آخر هفته از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم انتقاد کرد و با اشاره ضمنی به اینکه پس از خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از یک منطقه نوار غزه مانند اردوگاه جبالیا در شمال این منطقه، رزمندگان مقاومت خود را در آنجا بازیابی و سازماندهی می کنند، گفت: حمله ارتش اسرائیل دوباره به جبالیا حمله می کند زیرا تحرکی سیاسی از جانب اسرائیل وجود ندارد که باعث ایجاد یک نهاد حکمرانی در نوار غزه به غیر از نهاد حکمرانی حماس شود و ما برای از بین بردن زیرساخت های حماس باید بارها و بارها در آنجا (در جبالیا) و در مناطق دیگر (در نوار غزه) وارد عمل شویم.

وی در اشاره به اینکه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خسته کننده، ناامید کننده و بیهوده است، افزود: این یک تلاشِ مکرر بی فایده است.

برپایه این گزارش، مسئولان ارشد ارتش رژیم اسرائیل از نتانیاهو و کابینه اش خواسته اند تا درخصوص جنگ علیه نوار غزه تصمیم هایی را اتخاذ و راهبردی را ترسیم کنند.

همچنین برخی مسئولان ارشد کابینه نتانیاهو در هفته‌های اخیر به وی هشدار داده و گفته اند که راه و روش رژیم اسرائیل و اینکه کابینه درباره «روز بعد» از جنگ علیه نوار غزه تصمیم نمی‌گیرد، جان صهیونیست ها را به خطر می‌اندازد.

ارتش رژیم اسرائیل در جدیدترین آمار خود فاش کرده است که تعداد افسران و نظامیان این رژیم در جنگ علیه نوار غزه از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۳) تاکنون به ۶۲۰ نفر افزایش یافته است.

پیش از این، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به نقل از منابعی در ارتش رژیم اشغالگر قدس نوشت: راه حل جادویی برای پیروزی بر حماس وجود ندارد و حتی اگر ما خاک کل شهر رفح در جنوب نوار غزه را نابود کنیم باز هم نخواهیم توانست حماس را از این منطقه بیرون کنیم.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نیز از استقرار نیروهای مقاومت فلسطین در مناطقی در شمال نوار غزه خبر داد که قبلا ارتش این رژیم، آنها را اشغال کرده بود.

منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی به روزنامه اسرائیل هیوم گفتند که حماس نیروهای خود را در محله «الزیتون» در جنوب شرقی شهر غزه مستقر کرده تا بتواند نظامیان صهیونیست را که در خیابان «صلاح الدین» مستقر شده اند، هدف قرار دهد.

این روزنامه افزود: اسرائیل تلاش می کند تا با استقرار دوباره در منطقه «جبالیا» و شمال نوار غزه، جلوی قدرت گرفتن و احیای حماس در این منطقه را بگیرد.

به گزارش ایرنا، باوجود قطعی شدن شکست رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه و فشار بین المللی برای خروج این رژیم از منطقه، کابینه «بنیامین نتانیاهو» همچنان بر تداوم جنگ و حمله زمینی در رفح تاکید می کند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» پیشتر در گزارشی، حمله زمینی ارتش رژیم اسرائیل در شهر رفح را به خاطر تبعاتی که برای این رژیم دارد، «تله» نامید.

این رسانه صهیونیستی با اشاره به اینکه «رفح تله است، وارد آن نشوید»، خطاب به سران رژیم اشغالگر نوشت که حمله زمینی در رفح، به فروپاشی حماس یا آزادی اسرا منجر نخواهد شد.

روزنامه صهیونیستی معاریو با اشاره به بی نتیجه بودن بیش از ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و تبعات منفی داخلی و بین المللی این جنگ برای این رژیم، افزود: عملیات رفح، اسرائیل را بیش از پیش تضعیف خواهد کرد.

در همین راستا، «ناهوم بارنیا» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اخیرا در یادداشتی نوشت: ای کاش می‌توانستیم حماس را از روی زمین محو کنیم اما پس از بیش از ۲۰۰ روز جنگ، باید اعتراف کنیم که قدرت ما محدود است.

وی گفت: برآوردهای ارتش نشان می دهد که هر عملیاتی در رفح، نتایج محدودی به همراه خواهد داشت. ما نمی توانیم حماس را از بین ببریم و تاوان انجام این عملیات، از دست رفتن تعداد بیشتری از نظامیان و اسرای ما خواهد بود.

این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به فاجعه بار بودن حمله به منطقه پرجمعیت رفح در جنوب نوار غزه، نوشت: کشتار و ویرانی ناشی از این حمله، قطعا واکنش بی سابقه جامعه جهانی را در پی خواهد داشت.

طی ماه های اخیر، فشار داخلی و بین المللی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و جلوگیری از حمله این رژیم به شهر رفح شدت گرفته است.

توده صهیونیست ها نیز با تظاهرات خیابانی، خواهان توافق آتش بس برای پایان دادن به جنگ هستند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست نیز اخیرا در نامه سرگشاده ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر، از او خواستند تا در صورتی که نمی تواند فشارهای سیاسی (از جانب وزیران کابینه خود) برای جلوگیری از بسته شدن توافق آتش بس با مقاومت فلسطین را تحمل کند، استعفا دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha