۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳
کد خبر: 83001943
T T
۰ نفر

خراسان رضوی بدون قطع آب از پیك مصرف عبور كرد

۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳
کد خبر: 83001943
خراسان رضوی بدون قطع آب از پیك مصرف عبور كرد

مشهد - ایرنا - مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: این استان از فصل پیك مصرف در تابستان امسال (اول تیر تا 15 مرداد) بدون مشكل و قطعی آب عبور كرد.

حسین اسماعیلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تنش آبی در 30 شهر خراسان رضوی در طول تابستان جاری اشاره و بیان كرد: هیچ یك از مناطق شهری این استان حتی در اوج مصرف آب درگیر قطع و نوبت بندی آب نشد.
وی افزود: این موفقیت نتیجه اجرای مدیریت مصرف توسط شهروندان خراسانی است به طوری كه میزان تولید آب خراسان رضوی در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه چهار درصد معادل 752 هزار مترمكعب كاهش یافت.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: پارسال 167 میلیون مترمكعب آب آشامیدنی برای شهرهای این استان به جز مشهد تولید شد.
وی همچنین حجم هدررفت و میزان آب بدون درآمد را در خراسان رضوی حدود 29 درصد اعلام و بیان كرد: برای كاهش میزان آب بدون درآمد كارهای مختلفی نظیر اصلاح شبكه، شناسایی انشعابات غیرمجاز و كنتورهای خراب دنبال می شود.
27 میلیون و 861 هزار و 731 مترمكعب آب در فصل بهار امسال در خراسان رضوی مصرف شد كه نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان چهار درصد كمتر شده است.
ماموریت شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی آبرسانی و اجرای شبكه فاضلاب در 73 شهر خراسان رضوی به جز مشهد است. یك میلیون و 800 هزار نفر در 73 شهرستان این استان خراسان رضوی به جز مشهد زیر پوشش شركت آب و فاضلاب هستند. 34 دشت از مجموع 37 دشت آبی خراسان رضوی در وضعیت ممنوعه و بحرانی قرار دارند.
7505/1858

سرخط اخبار اقتصاد