۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82993358
T T
۰ نفر
براي ايجاد واحدهاي فرآوري محصولات كشاورزي استثنا قائل شده ايم

رشت - ايرنا - استاندار گيلان گفت: در ايجاد واحدهاي فرآوري محصولات كشاورزي با توجه به سازگاري با محيط زيست و منابع طبيعي، استثنا قائل شده ايم و دستگاه‌ها در اين خصوص اطلاع رساني شايسته‌اي داشته باشند.

گزارش روابط عمومي استانداري گيلان به ايرنا حاكيست مصطفي سالاري روز دوشنبه در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان، به هدف‌گذاري صورت گرفته براي تدوين طرح‌ها به صورت 2 برابر سهم تعيين شده براي شهرستان‌ها اشاره و اضافه كرد: طرح‌هاي معرفي شده 1.7 برابر سهم هر شهرستان است كه با اين رقم به ميانگين هدف‌گذاري شده نزديك شده‌ايم.
وي برضرورت افزايش سرعت بررسي پرونده‌ها و پرداخت تسهيلات در سطح بانك‌ها تأكيد كرد و گفت: مديران بانك‌هاي عامل استان در خصوص شهرستان‌هايي كه از وضعيت مطلوبي برخوردار نيستند، براي تغيير رويه با جديت ورود كنند.
نماينده عالي دولت در گيلان با بيان اينكه نبايد كيفيت پرداخت تسهيلات را فداي كميت آن كنيم، اظهار داشت: پرداخت تسهيلات بايد منجر به ايجاد شغل شود تا وام گيرندگان با درآمد حاصل از آن بتوانند اقساط را پرداخت كنند.
وي ادامه داد: باتلاش‌هاي صورت گرفته در اين جلسه شاهد رشد پرداخت تسهيلات نسبت به گذشته هستيم كه اميدوارم اين روند استمرار داشته باشد ضمن اينكه بايد با استمرار تلاش‌هاي موجود علاوه بر افزايش ميزان پرداخت‌هاي تسهيلات از هرگونه انحراف نسبت به اهداف تعيين شده جلوگيري شود.
سالاري به وجود ظرفيت‌ها و محدوديت‌هاي مختلف در استان گيلان اشاره و خاطرنشان كرد: واحدهاي توليدي متوسط و بزرگ در استان گيلان صرفاً در شهرك‌هاي صنعتي تعريف مي‌شوند كه پرداخت اين تسهيلات به آنان مقدور نيست و يكي از دلايل وجود فاصله بين استان گيلان با استان‌هاي ديگر محدوديت‌هايي از اين قبيل است.
وي با اشاره به اينكه ميزان ايجاد اشتغال در واحدهاي كوچك نسبت به واحدهاي متوسط و بزرگ بيشتر است، اظهار داشت: تأكيد ما اين است تا طرح‌هاي واحدهاي توليدي به غير از محدوده طرح‌هاي هادي كه منجر به تخريب محيط زيست و منابع طبيعي مي‌شود، اجرا نشود.
وي خاطر نشان كرد: پرداخت تسهيلات با مبالغي همچون 10 ميليارد تومان براي ايجاد تنها 50 ظرفيت شغلي جزء اولويت‌هاي ما نيست.
نماينده عالي دولت در گيلان با تأكيد بر اينكه حفظ محيط زيست در استان‌هاي شمالي نسبت به استان‌هاي ديگر از اهميت خاصي برخوردار است، گفت: با وجود تراكم جمعيتي در استان‌هاي شمالي بايد بكوشيم سهم بيشتري از تسهيلات اشتغالزايي را دريافت كنيم.
سالاري با بيان اينكه پرداخت تسهيلات اشتغالزايي در گيلان در بخش خدمات و گردشگري طرح‌هاي بيشتري را به خود اختصاص داده، گفت: در پرداخت تسهيلات به بخش كشاورزي انحراف از هدف‌گذاري تعيين شده بسيار است كه تلاش كرديم در معرفي طرح‌ها براي افراد صرفاً بدهي ايجاد نشود.
2007/7296

سرخط اخبار استان‌ها